9-jarig contract opzeggen

Linsdv
Topic Starter

9-jarig contract opzeggen

#1 , 25 feb 2015 15:55

Goedemiddag,

Ik wou even informeren over het opzeggen van een 9-jarig huurcontract.
Mijn grootmoeder (bij wie ik inwoon) heeft dit huis gehuurd met aanvang op 1-2-2004.
Het huurcontract is tevens geregistreerd. (ben ik al nagegaan)
We hebben nogal lastige huisbazen, daarom dat ik liever goed geïnformeerd ben voor het geval ze lastig gaan doen.

Dus mijn vragen zijn:
1. Hoeveel maanden opzeg moeten wij nu doen?
2. Hoeven wij een boete te betalen?

En dan doen ze ook nog lastig over de waarborg.
Ze hebben de huur al een jaar lang opgeslagen (35€ per maand) om isolatie in het dak te steken.
In het dak zit er trouwens nog steeds asbest.
Er is schimmelvorming op de badkamer (de kamer is altijd goed verlucht geweest door ons)
Er is een buitenmuur die al 3 jaar aan het afbrokkelen is (verhuurders hiervan op de hoogte gebracht toen, nog steeds niets veranderd.
Nu zeggen ze dat mijn grootmoeder nooit niet gepoetst heeft in dit huis (wat natuurlijk leugens zijn)
Ze poetste zelf bij de verhuurders ook gedurende een periode, en bij iemand in het gebuurte ook.

Nu is mijn vraag hierover:
Hoe pak ik dit best aan?
Wat zijn mijn rechten hieromtrent?

Groetjes,
Lindsey

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 25 feb 2015 19:31

Je moet een opzeg van 3 maand doen, je hoeft geen verbrekingsvergoeding te betalen.
Heeft u grootmoeder verhuurder in gebreke gesteld voor de gebreken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Linsdv
Topic Starter

#3 , 25 feb 2015 21:15

Dit is gemeld aan de verhuurder. Ze zeiden ons dat ze dit gingen oplossen (ondertussen al 3 jaar geleden)

Reclame

sloeberken

#4 , 25 feb 2015 21:25

Is er bewijs van de melding, aangetekend schrijven of mail.

Linsdv
Topic Starter

#5 , 25 feb 2015 21:50

Neen

sloeberken

#6 , 25 feb 2015 23:19

Dan moet je wel voorzichtig zijn, moest het voor de vrederechter komen, zou nog een deel van de schade op u grootmoeder kunnen verhaald worden.
Een huurder heeft een meldingsplicht, mondeling is nooit te bewijzen. Is er een ingaande plaatsbeschrijving.
Probeer dit in der minne te regelen met de verhuurder, en vermijd zeker een rechtszaak.

Terug naar “Huren”