Verhuurder wilt sleutels niet aannemen

Els_1
Topic Starter

Verhuurder wilt sleutels niet aannemen

#1 , 01 mar 2015 00:50

Goeiedag iedereen,

Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Gister (28 feb.) was de laatste dag van mijn huurcontract. Ik heb mijn verhuurder verschillende keren gecontacteerd om een afspraak te maken zodat ik hem de sleutels kan overhandigen maar hij weigert erop in te gaan. Vervolgens stuurt hij mij een bericht dat ik op 1 maart mag komen zodat hij de sleutels in ontvangst kan nemen en de staat van het appartement kan bekijken.

Mijn vraag: is dit mogelijk? Ben ik dan nog wettelijk in recht? Want 28 februari was mijn laatste dag..
Ik kan ook geen aangetekende brief sturen mits de post op zaterdagavond en zondag gesloten is.

Kan iemand mij helpen?
Ik dank u!

Mvg,
Els

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 01 mar 2015 09:30

Hou het berichtje bij, en kijk of hij vandaag de sleutels aanneemt. Vergeet zeker u nutsvoorzieningen niet, neem er desnoods een gedateerde foto van.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

linamriachi

#3 , 01 mar 2015 10:18

Beste,

Ik wens hierop te reageren, interessant onderwerp om bij te leren, ik ben namelijk in opleiding laatste jaar (recht).
Nu Mevrouw Els, u heeft het contract getekend waarschijnlijk op 01-03-jaar??? dan moet je weg gaan en de sleutels afgeven voor MAART!!!! En als jij verschillende sms hebt gestuurd omdat u bereid bent dat u de sleutel wilt afgeven dan hoef je geen zorgen te maken, en hou sms bij???? Als hij zegt kom op 1ste maart (dus vandaag) dan ben je niet wettelijk in orde. Ik denk dat ze dat doen omdat er in het begin geen plaatsbeschrijving is gebeurt en dat ze huurvergoeding moeten geven gelijk aan 6 maanden (volgens uw pm bericht) ik denk dat ze proberen die huurvergoeding niet te betalen omdat jij de sleutels nog hebt als u zou gaan op 01 maart. Dit is mijn advies, maar ik ben nieuwsgierig wat andere collega's of forumleden denken?

Ik dank u

Reclame

linamriachi

#4 , 01 mar 2015 10:28

Belangrijk
Deze teruggaveverpliching houdt ook het tijdig afgeven van de sleutels in, nl. ten laatste op de vervaldag van de huurovereenkomst dus 28 02 2015

sloeberken

#5 , 01 mar 2015 11:04

Is die opzeg door de verhuurder gegeven. Welk huurcontract en aanvangsdatum.

Els_1
Topic Starter

#6 , 01 mar 2015 11:28

Beste,

Ik wens hierop te reageren, interessant onderwerp om bij te leren, ik ben namelijk in opleiding laatste jaar (recht).
Nu Mevrouw Els, u heeft het contract getekend waarschijnlijk op 01-03-jaar??? dan moet je weg gaan en de sleutels afgeven voor MAART!!!! En als jij verschillende sms hebt gestuurd omdat u bereid bent dat u de sleutel wilt afgeven dan hoef je geen zorgen te maken, en hou sms bij???? Als hij zegt kom op 1ste maart (dus vandaag) dan ben je niet wettelijk in orde. Ik denk dat ze dat doen omdat er in het begin geen plaatsbeschrijving is gebeurt en dat ze huurvergoeding moeten geven gelijk aan 6 maanden (volgens uw pm bericht) ik denk dat ze proberen die huurvergoeding niet te betalen omdat jij de sleutels nog hebt als u zou gaan op 01 maart. Dit is mijn advies, maar ik ben nieuwsgierig wat andere collega's of forumleden denken?

Ik dank u
Danku voor uw antwoord.
Maar wat moet ik nu doen?

Mvg

chantika

#7 , 01 mar 2015 11:35

Hou het berichtje bij, en kijk of hij vandaag de sleutels aanneemt. Vergeet zeker u nutsvoorzieningen niet, neem er desnoods een gedateerde foto van.

Zie antwoord sloeberken

Els_1
Topic Starter

#8 , 01 mar 2015 11:37

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Ik kan geen foto's nemen, ze hebben mij de toegang tot de meterkast ontzegd.

Mvg

sloeberken

#9 , 01 mar 2015 11:43

Dat zou ik onmiddellijk een AS sturen in verband met de nutsvoorzieningen.

Els_1
Topic Starter

#10 , 01 mar 2015 11:44

Ja, de opzeg werd gegeven door de verhuurder, zonder enige geldige reden.
De huurcontract was voor onbepaalde duur. Gister was mijn laatste dag.

Mvg,
Els

sloeberken

#11 , 01 mar 2015 11:49

Voornaam!! wat is de aanvangsdatum van u contract.

Els_1
Topic Starter

#12 , 01 mar 2015 12:01

Ja, de opzeg werd gegeven door de verhuurder, zonder enige geldige reden.
De huurcontract was voor onbepaalde duur. Gister was mijn laatste dag.

Mvg,
Els
In het begin had ik een contract van 3 jaar maar ik mocht er nog blijven wonen dus wordt de huurovereenkomst beschouwd als H-OK van 9 jaar. (Ik woon er nu bijna 6 jaar)

Els_1
Topic Starter

#13 , 01 mar 2015 12:05

Voornaam!! wat is de aanvangsdatum van u contract.
1-3-2009

Mvg,
Els

sloeberken

#14 , 01 mar 2015 12:17

Als ik u was zou ik snel een advocaat raadplegen. Denk dat je recht hebt op 6 maand schadevergoeding, zeker 3 maand. De verliezende partij betaald een groot deel van de advocaat kosten die jij maakt.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#15 , 01 mar 2015 12:20

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 38&t=17873

Dit is weer zo een typisch topic waar we na een hoop post nog steeds niet heel het verhaal weten.

Terug naar “Huren”