blanco overschrijving terugvorderen

purre
Topic Starter

blanco overschrijving terugvorderen

#1 , 01 mar 2015 19:56

hallo ,
ik heb 1 jaar geleden een stuk bouwgrond gekocht .
ik heb hierbij van mijn tante een lening gekregen van 10000 € die ik zou terugbetalen over een termijn van 4 jaar op een spaarboekje op mijn eigen naam waar zei het beheer van heeft .
deze is overgeschreven met een blanco overschrijving zonder contract te tekenen ofzo .
het voorschot van de bouwgrond is betaald van een spaarboekje die ik gekregen heb van mijn ouders .
nu ben ik in een grote ruzie gekomen met mijn ouders en mijn tante nadat ik ontdekt heb dat ze meer dan 15000 € van mij afgenomen hebben door onbetaalde overuren enzo .

nu vraag ik mij af: als ik niet meer zou terugbetalen aan mijn tante zou zij hieraan iets kunnen doen ?
ondertussen heeft mijn vader ookal gedreigd om mijn spaarboek (waarmee het voorschot betaald is) terug te eisen .
dit geld is eerst van mijn spaarboekje naar hun persoonlijke rekening gestort en dan naar de verkoper van de grond .
kan mijn vader dit daadwerkelijk terug eisen ?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 01 mar 2015 20:53

-> wat bedoel je met en blanco overschrijving? (bedoel je dat er geen mededeling op staat?
-> leg eens uit hoe je 15000 euro overuren niet gemerkt hebt? En hoe kan je die veoreun bewijzen?
-> een spaarboek op eigen naam waar ZIJ het beheer van heeft? Bedoel je volmacht? Je kan niet iets terugbetalen aan jezelf.
-> je vader dreigt om JOUW spaarboek terug te eisen? Hij kan niet iets terugeisen dat niet van hem is.

purre
Topic Starter

#3 , 01 mar 2015 21:07

Ja bij de overschrijving stond geen mededeling .
En de spaarrekening is een internetspaarekening waar ik geen bankaart enzo van heb en waar zei het volledige beheer van doet . Ze kan er geld opzetten en van halen .
Ik heb die lening interest loos gekregen en moet maandelijks een bedrag op die spaarekening storten voor 4 jaar .
En de spaarboek van mijn vader is een spaarboekje die men ouders gespaard hebben en op mijn 18de verjaardag van mijn rekening hebben gehaald . En van hun rekening hebben ze dan het voorschot op de grond betaald . Dus deze zou hij dan terugeisen .
En de overuren die niet betaald werden zijn in vertrouwen gedaan dat ik hiervoor later in 1 keer betazld zou krijgen maar dit zal niet meer gebeuren .

Reclame

roharro

#4 , 01 mar 2015 21:29

Ontdaan van de bijkomstigheden die volgens mij niets ter zake doen blijkt:
u hebt 10 000 EUR geleend van uw tante en hebt de verbintenis aangegaan om die zonder intresten terug te betalen. U hebt dus een contractuele
verbintenis en die moet u nakomen. Het is duidelijk geen schenking bij gebrek aan schenkingsakte.
De andere problemen (zeer onduidelijk) hebben hier niets mee te maken en kunnen u in geen geval ontslaan van de vrbintenis tot terugbetaling van die lening, ook
al ligt u in ruzie met uw tante.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

purre
Topic Starter

#5 , 01 mar 2015 22:00

Maar er staat hier niets van op papier he .
Zij heeft zogezegd gewoon een bedrag overgestort in een overstorting zonder mededeling .
en ik stort elke maand een klein bedrag op "haar rekening "
maar er staat niets op papier .

roharro

#6 , 02 mar 2015 00:37

Zij heeft zogezegd gewoon een bedrag overgestort in een overstorting zonder mededeling .
Die overschrijving staat wel op papier als men ze afdrukt.
Welk beter bewijs van een storting dan een overschrijving??
Dus koest en braaf afbetalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 mar 2015 08:20

Strikt genomen is een mondelinge overeenkomst even veel waard als een geschreven overeenkomst.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

giserke

#8 , 02 mar 2015 09:04

Maw, je wil het geleende bedrag niet terug betalen?
Uw tante geeft U een lening waar je zelfs geen intrest op moet betalen, en jij wil er van onder muizen? Gezellig figuur ben jij?

Idd koest houden en netjes uw schulden terug betalen. Wat is dat nu voor zever?

bartvdv

#9 , 02 mar 2015 09:09

Het probleem lijkt mij dat de man de lening niet meer verder wil afbetalen omdat er nog voor "15.000 euro aan onbetaalde overuren zouden openstaan".

giserke

#10 , 02 mar 2015 09:38

Onbetaalde overuren? Is zijn tante dan ook zijn werkgever?

LeenW

#11 , 02 mar 2015 09:41

Juridisch gezien heeft het een niets met het ander te maken. Terugbetalen dus.

Voor het geld dat zij jou nog zou moeten, ofwel onderling afspreken (en leer eens om belangrijke zaken op papier te zetten!) ofwel via de rechtbank.

jefke007

#12 , 02 mar 2015 15:45

Werden op die overuren belastingen en rsz betaald ? of waren ze in het zwart ? dan kan je nog een zware vordering en boeters van de fiscus en rsz krijgen, die meer bedragen dan die 15 000 euro

Terug naar “Bank & Beurs”