Exclusieve verkoopopdracht zonder stilzwijgende verlenging

Onem8
Topic Starter

Exclusieve verkoopopdracht zonder stilzwijgende verlenging

#1 , 05 mar 2015 00:02

Ik zou graag eens weten of ik het contract kan opzeggen die ik heb bij het immokantoor. Nu dit contract is verlengd met nog eens 6 maanden maar is niet stilzwijgend en heb ik moeten tekenen. Nu staat er in het kb dit :

3° De duur van de overeenkomst
Indien aan de vastgoedmakelaar de exclusiviteit wordt toegekend, overschrijdt de bemiddelingsovereenkomst geen zes maanden.
4° Indien een voor bepaalde duur gesloten bemiddelingsovereenkomst stilzwijgend wordt verlengd of vernieuwd, kan zij ten allen tijde en zonder kosten worden beëindigd mits een opzegtermijn van maximum één maand.

Kan er mij iemand eens meer uitleg geven of ik dit contract kan opzeggen met maand oopzeggingstermijn ? Zie het nergens vermeld in het contract en is dit wel wettelijk ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mar 2015 09:16

Uit uw summiere beschrijving maak ik op dat u gewoon een nieuwe overeenkomst heeft gesloten en dat er geen sprake is van "stilzwijgend". U gaat zich dus niet op punt 4 kunnen beroepen.

Onem8
Topic Starter

#3 , 06 mar 2015 17:04

Uit uw summiere beschrijving maak ik op dat u gewoon een nieuwe overeenkomst heeft gesloten en dat er geen sprake is van "stilzwijgend". U gaat zich dus niet op punt 4 kunnen beroepen.
4° Indien een voor bepaalde duur gesloten bemiddelingsovereenkomst stilzwijgend wordt verlengd of vernieuwd, kan zij ten allen tijde en zonder kosten worden beëindigd mits een opzegtermijn van maximum één maand.

stilzwijgend wordt verlengd of vernieuwd. Stilzwijgend slaat op verlengd, toch niet op vernieuwd ??

Reclame

sloeberken

#4 , 06 mar 2015 17:40

Nu dit contract is verlengd met nog eens 6 maanden maar is niet stilzwijgend en heb ik moeten tekenen.
Je hebt een nieuw contract getekend.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Kopen”