30-07-2014 : Opzeg van de verhuurder verstuurd.Enig nadeel dat je hebt, is het laattijdig reageren op die ongeldige opzeg. Maar de waarborg zou ik zeker opeisen.
29-10-2014 : Advocaat verstuurd een brief met daarin dat mijn client u gevraagd hebben om te stoppen voor 01-03-2015, we hebben geen enkele reactie ontvangen.
05-11-2014 : heb ik een aangetekende brief geschreven dat we de opzegbrief goed ontvangen hebben en brief van 29-10 en wensen hierop te reageren.
Wij denken dat er een communicatiefout gebeurd is aangezien wij nooit aangegeven hebben dat wij willen verhuizen. Wij vinden het dan ook zeer spijtig dat wij op zoek moeten naar een nieuwe woning.
Wij appreciëren uw schappelijkheid om te kunnen vertrekken zonder verwittiging maar wij vinden het moeilijk om een nieuwe woning te vinden en hebben bijgevolg nog geen plannen om te vertrekken. Indien wij eerder zouden vertrekken dan het einde van de opzegtermijn, doen wij beroep op ons recht op één maand tegen opzeg zoals wettelijk bepaalt in artikel 3 § 5 van de Woninghuurwet.
Zoals u waarschijnlijk weet, verstrijkt uw opzeg tegen het zesde jaar van onze negenjarige huurovereenkomst onder toepassing van de Woninghuurwet. Aangezien uw opzegging geen rechtsgeldig motief bevat, zoals bepaald in artikel 3 §2 of §3 van de Woninghuurwet, bent u een forfaitaire vergoeding verschuldigd van zes maanden huur.
17-11-2014: een brief van de advocaat waarin niks staat of ze al dan niet akkoord gaan met 6 maanden huuropzeg.
....
Denk je dat de rechter hier rekening mee zal houden en dat dit in mijn nadeel is?