Huurwoning sociaal verhuur kantoor

Duupje1980
Topic Starter

Huurwoning sociaal verhuur kantoor

#1 , 09 mar 2015 21:32

Beste ,

Momenteel zit ik in een zéér vervelende zaak.Door de dood van ons kindje zijn we in een financieel dal geraakt , en zijn we even door de ongeschiktheid (waarbij we opzeg kregen voor eigen gebruik,en die toch werd doorverhuurd op de privémarkt ,omwille van de kosten die de eigenaar moest doen aan het huurhuis) van ons vorig huurhuis in een doorgangswoning geraakt.De laatste drie jaar wonen we nu in een huis van een sociaal verhuur kantoor ,waarbij we bij ingang toekwamen in een ordentelijk huis,maar waarvan de tuin een echte wildernis was (90 meter lang ,vol met katte staarten doornen,en winde,en dergelijke en zeker al 6 jaar niet meer onderhouden)Ik heb toen zelf de vork bij de steel genomen en getracht op eigen beweging alles wat op te frissen wat geen enkel baat had ,daar katte staarten en winde héél agressief onkruid zijn.De reden dat we in een sociaal huis wonen is door de schuldenlast die we kregen door het heengaan van ons kindje van ziekenhuis facturen.we zijn zelf niet bij machte om deze werken uit te voeren,des te meer daar we door deze schreinende toestand in collectieve schuldbemiddeling zijn gegaan.

Nu,in het huur contract staat beschreven dat de tuin in een slechte staat is ,waaronder ook de serre,waar het dak uit glas bestaat,en waarvan we vrezen dat de kinderen vroeg of laat een stuk van dit loshangend glas op hun hoofd zouden kunnen krijgen.Wij hebben dit verschillende malen aangekaart bij het SVK ,maar daar hebben ze blijkbaar geen oren naar.In het begin van onze huurtijd werd ons gezegd dat we geen contact mochten hebben met de verhuurder,daar de verhuurder doorverhuurd aan het SVK.Op een dag kwam de verhuurder die doorverhuurd aan het SVK aan de deur aanbellen,en lieten we hem niet binnen,omdat dit normalerwijze moet gebeuren met een begeleider van het SVK.Het is nu drie jaar dat we smeken om de tuin a.u.b in orde te brengen,buren bekijken ons scheef door de uitzaaiingen van dit onkruid,maar wij kunnen dit helemaal niet helpen.Nu kregen we vandaag van het SVK te horen,dat ze een aangetekende brief gaan opsturen om ons in gebreke te stellen omdat de huisbaas,waarvan ze zeiden dat we er geen contact mochten mee hebben ,nog binnenlaten,geen toegang verschaften tot de woning.Bij ons huisje hoort ook een werkhokje waarvan verschillende gaten in het dak zijn,waar elektriciteit is,en waar ik schrik heb om kortsluiting te hebben door deze omstandigheden.Na drie jaar is mijn energie echter helemaal opgebrand en weet ik niet meer wat ik verder nog moet doen.Onze twee kindjes zitten al drie jaar op 4 vierkante meter die bloedheet is in de zomer van de zon (tegels) ,omdat ze niet kunnen spelen in de tuin,die vol oneffenheden liggen en om wile van het gevaar van het glas van de serre.De problemen van de serre en van de tuin staan ook beschreven in de plaatsbeschrijving van het SVK.Voor de kinderen is dit hier geen leven meer,en kunnen ze met moeite genieten van de buitenlucht.Kan iemand me a.u.b goeie raad geven i.v.m deze problemen,want ik weet het effen allemaal niet meer.Dank je wel bij voorbaat. :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#2 , 09 mar 2015 23:26

Onderhoud van de tuin is sowieso voor de huurder (in uw geval op regelmatige basis alles afmaaien met een bosmaaier). Je hebt geen huis met een aangelegde tuin gehuurd, tenzij dat het SVK beloofd heeft om de tuin aan te leggen, mag je dat ook niet verwachten. Je moet immers geen aangelegde tuin hebben om aan de elementaire vereisten te voldoen.
Glas in de serre zal afhangen van de plaatsbeschrijving maar zoals u het beschrijft, is die kost voor de verhuurder. Ik vind het raar want in principe controleert een sociaal verhuurkantoor alles voor dat ze verhuren.
Nieuw dak voor de tuinberging is ook voor de verhuurder.

Reclame

Terug naar “Huren”