Huurder wil niet weg

joppe_superheld
Topic Starter

Huurder wil niet weg

#1 , 13 mar 2015 10:15

In november 2014 ben ik eigenaar geworden van een studio.
Hier zit echter nog een huurder in. In december hebben wij de opzegbrief gestuurd, zowel aangetekend als niet aangetekend. Hij heeft deze ondertekend en is in ons bezit. Echter niet veel later heeft hij in onze gang een ongeluk gehad, waardoor hij lang in coma heeft gelegen en nog maar net is gerevalideerd. net om die reden heeft hij geen andere woonst kunnen zoeken. Het ocwm heeft ons laten weten dat wij hem niet "zomaar op straat kunnen zetten " hierdoor. Dus dat ze niet akkoord gaan met de opzegtermijn.

Ik heb echter wel de studio nodig exact de dag dat hij deze verlaat. Is hij in zijn recht?

Indien ja moet ik een grote som betalen aan de notaris aangezien ik de woonst dan niet binnen de wettelijke termijn gaan bewonen ben. Ik heb namelijk mijn meeneembaarheid gebruikt. Hoe los ik dit op? ( ik heb dat niet... )

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#2 , 13 mar 2015 10:57

Wat voor type contract is het ?

Als het een 9-jarig contract is en je hebt in december opgezegd, moet de huurder het pand verlaten op 31 juni. De opzegtermijn voor eigen gebruik is 6 maanden vanaf de 1ste van de maand die volgt op de datum van het AS.

sloeberken

#3 , 13 mar 2015 11:02

Dit zijn onvoorziene omstandigheden, jijzelf kan de huurder en niet zomaar uitzetten. Dit kan enkel door de vrederechter, die waarschijnlijk de opzeg termijn zal verlengen.
Je kan waarschijnlijk op u beurt de onvoorziene omstandigheden inroepen voor u meeneembaarheid.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

sloeberken

#4 , 13 mar 2015 11:03

Als het een 9-jarig contract is en je hebt in december opgezegd, moet de huurder het pand verlaten op 31 juni. De opzegtermijn voor eigen gebruik is 6 maanden vanaf de 1ste van de maand die volgt op de datum van het AS.
Bij niet registratie 3 maand opzeg.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 mar 2015 11:07

3 maanden als het contract niet geregistreerd is.

Terug naar “Huren”