hoe zet je iemand je huis uit ?

mats01
Topic Starter

hoe zet je iemand je huis uit ?

#1 , 16 mar 2015 11:04

hey ,

Ik heb veel problemen met men (ex)-vriendin ,
aangezien het een af en aan situatie is al geruime tijd hebben we 30 feb. toch besloten om apart te wonen
en eventueel later wel te zien of we terug samen komen ...
Nu is ze ( vast en zeker door de emoties die dit alles teweegbrengt ) enorm wispelturig , de ene moment mag ik men tijd nemen
om een andere woonst te zoeken , den andere keer heb ik ineens nog maar tien dagen volgens haar .
En aangezien het app. op haar naam staat en zij officieel huurder is, weet ik dat ik minder rechten heb . Maar volgens mij is dit helemaal niet mogelijk ? Ik ben daar officieel ingeschreven dus mij zomaar ineens buitenzetten is volgens mij niet mogelijk .

Weet er iemand hier meer over ?

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 16 mar 2015 11:18

Zij moet u via AS laten weten dat u het huis moet verlaten, en dit met een minimumtermijn van 1 maand. Weigert u dan nog om te vertrekken, dan moet ze u via de vrederechter laten uitzetten door een deurwaarder (wel volledig op uw kosten).

mats01
Topic Starter

#3 , 16 mar 2015 16:00

turaki ,

bedankt voor het snelle antwoord , heb je hier ervaring mee ?

ik denk dat een maand wel schappelijker is en menselijker is idd :)

Reclame

mjers

#4 , 16 mar 2015 16:03

gaat idd allemaal zo makkelijk niet. Indien u daar gedomicilieerd bent hebt u heel wat rechten.
Een maand is ook heel weinig. Dit is het mininum.

P.S. Indien u vriendin u zo behandeld zou ik een definitieve breuk sterk overwegen. En zeker nog geen aanstalten maken om onmiddellijk vertrekken.

mats01
Topic Starter

#5 , 16 mar 2015 22:34

mjers ,

ja ik begin stilletjesaan ook zo te denken ...we zullen zien waar het schip strand .

in ieder geval bedankt voor de info !

giserke

#6 , 17 mar 2015 00:33

gaat idd allemaal zo makkelijk niet. Indien u daar gedomicilieerd bent hebt u heel wat rechten.

P.S. Indien u vriendin u zo behandeld zou ik een definitieve breuk sterk overwegen. En zeker nog geen aanstalten maken om onmiddellijk vertrekken.
Als ik dat verhaal zo lees, zou ik toch maar zorgen dat ik zo vlug mogelijk uit de voeten ben.
Zie dat je per ongelijk eens tegen haar kookpan loopt vb.

mjers

#7 , 17 mar 2015 07:33

Als ik dat verhaal zo lees, zou ik toch maar zorgen dat ik zo vlug mogelijk uit de voeten ben.
Zie dat je per ongelijk eens tegen haar kookpan loopt vb.

Of zij tegen de jouwe... ;)

Is idd sowieso geen gezonde situatie. Maar zorg altijd dat je uw rechten kent, en gebruik ze indien nodig.

Chaccamacca

#8 , 17 mar 2015 14:09

U schrijft 30 feb?

Terug naar “Andere”