Gerechtelijke interesten vragen in verzoekschrift

George2
Topic Starter

Gerechtelijke interesten vragen in verzoekschrift

#1 , 15 mar 2015 22:21

In een blanco model verzoekschrift inzake huur, dat ik op de griffie van het vredegerecht meegenomen heb, is een van de gevraagde zaken, gerechtelijke interesten. Ik dacht dat die automatisch van toepassing waren na een uitspraak. Of moet je die dan toch altijd zelf vragen in je verzoekschrift?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 16 mar 2015 10:39

In principe kan de rechter je niets geven wat je niet gevraagd hebt.

In de praktijk helpen voornamelijk vrederechters de huurders hier en daar wel een beetje.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Vandebos

#3 , 16 mar 2015 15:17

Wat je niet vraagt kan je niet krijgen. Vandaar dat het steeds aangeraden is alle puntjes op iedere i en streepjes aan iedere t te voorzien.

Reclame

George2
Topic Starter

#4 , 16 mar 2015 21:20

Waardevol advies ontvang ik hier. Ik verkeerde echt in de veronderstelling dat na een vonnis altijd de gerechtelijke interesten van toepassing waren. Dat blijkt dus niet zo te zijn. In het verzoekschrift schrijf ik dus gewoon «toekenning van de gerechtelijke interesten», zonder meer en ik moet niet verwijzen naar een of ander wetsartikel of dit motiveren?

Vandebos

#5 , 16 mar 2015 21:36

Toepassing van de gerechtelijke intresten op de achterstallige bedragen die bij het neerleggen van dit verzoekschrift € xxxxx bedroegen.

Terug naar “Huren”