Ex vriend weigert mijn eigen goederen terug te geven

elise_glm
Topic Starter

Ex vriend weigert mijn eigen goederen terug te geven

#1 , 16 mar 2015 21:34

Beste
Mijn ex vriend waarbij ik niet wettelijk of feitelijk heb samengewoond weigert mijn materiaal terug te geven die ik in bezit had voor ik hem leerde kennen. Ik heb al een advocaat in handen genomen en naar politie geweest met bewijs van alle facturen en foto's dat mijn goederen daar staan. Maar advocaat zegt als ik naar het gerecht ga dat ik veel meer zal betalen en aangezien ik het financieel niet breed heb. Ex zegt dat hij enkel afstand zal doen van de goederen die momenteel opgeslagen staan bij zijn broer als ik afstand doe van mijn eigen gelden 10000 euro die ik in ons samen gekocht huis gestoken heb. Zo kan hij de lening overnemen. Als ik dit papier niet teken.. Dan dreigt hij dat hij mij zal mee slepen in financiële schuldenberg door het huis openbaar te verkopen. Zijn familie en hij zijn rijk en spelen dit continue naar mij door. Ik heb 2 keuzes zegt hij. Of ik laat mijn 10000 euro vallen en dan krijg ik enkel nog een boete van 6000 euro, maar krijg ik al mijn gerief terug en neemt hij de woning over. Of hij laat de woning openbaar verkopen en steekt mij in de schulden. Hij kan zijn deel van de schulden toch zelf betalen zegt hij. Ik betaal nu nog altijd de helft van de lening. Ik woon daar niet. Hij is daar wel gedomicilieerd. Ik ben 8 maand in verwachting en kan hier niet bij mijn moeder blijven als het kindje geboren is. Ik zal dus binnen maand ook de lening niet meer kunnen betalen en hij weet dit ook en speelt dit tegen mij uit. Ik weet hier echt geen raad meer....Graag uw advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 mar 2015 21:41

1) heeft hij ook 10 000 EUR in het huis geïnvesteerd?
2) waarom 6000 EUR boete?

Het is wel zo dat indien hij wil dat het huis verkocht wordt u dat niet kunt tegenhouden.
Voor de tijd dat hij alleen in het huis woont is hij u een halve huur verschuldigd, steeds in de veronderstelling dat jij dan ook
het huis mee verder blijft afbetalen.

Op de kosten van een mogelijke procedure om uw goederen terug te krijgen heb ik geen zicht. Eén en ander hangt af van de waarde van die goederen, dat zal bepalen of een vordering de moeite loont.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

elise_glm
Topic Starter

#3 , 16 mar 2015 23:06

IK heb bij de akte een papier getekend dat hij er 33000 euro heeft ingestoken. Maar dit is nog niet zo omdat dit het geld was voor te verbouwen. Hij kan momenteel aantonen dat hij ongeveer 18000 euro daarvan in het huis heeft gestoken. 6000 euro boete zou zijn omdat het huis binnen 3 jaar verkocht wordt. Notaris zei dit toch dat dit mijn deel zou zijn.
Hij is er gedomicilieerd maar woont er niet. Het huis is zodanig verbouwd dat het momenteel ruwbouw is. Hij is niet eerlijk over de samen aangekochte goederen. Maar dat maakt mij niet zoveel uit.. Wel het materiaal dat ik al had voor ik hem leerde kennen. Huur betaalt hij niet aan ik. In tegen deel hij is er op uit om mij volledig leeg te roven. Ik vind het zo onbegrijpelijk dat ik zelf bewijs heb dat hij een bericht stuurt naar mij: Zaterdag 7/3 moet u uw gerief komen halen. Ik regel vervoer en mankracht, maar eenmaal daar toe gekomen (1u rijden) mag ik enkel maar binnen als ik de papieren teken van notaris dat ik afstand doe van mijn 10000 zodat hij het huis kan overkopen. Ik heb daar een pv voor laten opmaken maar toch kunnen ze niets doen. Wat gebeurt er als ik vanaf april de lening niet meer afbetaal? Zal ik dan op zwarte lijst terecht komen? Ik moet toch een leefplaats zoeken voor mijn kindjes en ik. OCMW doet zijn best maar het zal mij ook 450 euro kosten per maand.
Dank u voor uw reactie

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”