In 2013 huurde ik een appartement via Janssen en Janssen immo. Ik heb het samen met een collega van me gehuurd, contract stond dus op 2 namen en wij hebben de waarborgsom ook 50%/50% betaald. In juli 2013 ging ik voor twee maanden op vakantie. Na één week van mijn afwezigheid, heeft mijn kamergenoot een brand veroorzaakt. Een groot deel van de keuken en een deel van de living werden afgebrand. Uiteraard was het appartement verzekerd. Bij de schatting van de schade heeft de commissie de vernieuwing, reparatie en de vervanging van veel elementen in het appartement aanbevolen. Bovendien werd gas en elektriciteit uitgeschakeld.
De eigenaar kreeg een schadevergoeding maar hij heeft gedurende bijna één jaar (tot mijn verhuis) geen herstelwerken uitgevoerd in het appartement.
Immokantoor wist alles van de zaak omdat ik het probleem een paar keer bij hen heb gemeld. Ik kreeg echter geen reactie van hen, noch van de eigenaar.
Gedurende 3 maanden was er geen gas en ook geen licht in de living. De dramatische leefomstandigheden dwongen me tot verhuis. Er werd een nieuwe contract gemaakt op de naam van mijn collega die besloot om daar te blijven wonen. Ik heb echter mijn waarborg (die 50%) niet teruggekrijgen. Heb ik geen recht op de teruggave?
Alvast bedankt