huur garage

denonkel

Re: huur garage

#16 , 17 mar 2015 15:07

En na die vordering kan de rechter beslissen dat ik de boel zelf mag opruimen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 17 mar 2015 15:13

En na die vordering kan de rechter beslissen dat ik de boel zelf mag opruimen?
Nee u begrijpt het niet, enkel een deurwaarder kan een vonnis uitvoeren, na het betekend is. En de termijn van verzet of beroep mogelijkheden verstreken zijn.
Doe gewoon zoals Vandebos schrijft.

Als je via de vrederechter gaat moet je ook een getuigschrift van woonst bij het verzoekschrift voegen van de huurder. Het getuigschrift wordt afgegeven door het gemeentebestuur waar deze woont.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

goldfinger

#18 , 17 mar 2015 15:55

Als het de bedoeling is om de wagen na het vonnis te verkopen moet je rekening houden met feit dat je geen papieren
of sleutels van het voertuig hebt...

Reclame

goldfinger

#19 , 17 mar 2015 15:58

Mocht de wagen plots uit de garage zijn gehaald en op straat staan. Lijkt mij het probleem van topicstarter opgelost.
Hypothetisch natuurlijk..

eylis

#20 , 17 mar 2015 17:46

zoeits als: we deden de garagepoort open en het achtergelaten oude autowrak had geen handrem en is stilletjes de hellende vloer afgebold. Voor we het wisten stond het dus buiten. . En toen durfden we er niet aankomen want het is niet van ons :-)

sloeberken

#21 , 17 mar 2015 19:24

zoeits als: we deden de garagepoort open en het achtergelaten oude autowrak had geen handrem en is stilletjes de hellende vloer afgebold. Voor we het wisten stond het dus buiten. . En toen durfden we er niet aankomen want het is niet van ons :-)
Zonder nummerplaten, geen verzekering, denk dat dit geen goed idee is. Wat als er een ongeluk gebeurd. Laten ophalen door opkoper oude metalen.

eylis

#22 , 17 mar 2015 19:27

sloeberken, maar dat is het hem nu juist: de wagen is niet van de garage-eigenaar. Voor zover ik het weet worden wagens zonder nummerplaat en verzekering in opdracht van de politie weggesleept op kosten van de eigenaar van het vehikel :-)

sloeberken

#23 , 17 mar 2015 19:39

sloeberken, maar dat is het hem nu juist: de wagen is niet van de garage-eigenaar. Voor zover ik het weet worden wagens zonder nummerplaat en verzekering in opdracht van de politie weggesleept op kosten van de eigenaar van het vehikel :-)
Akkoord, maar hij die de wagen op de openbare weg zet zal zich moeten verantwoorden. Als de eigenaar van die wagen kan bewijzen dat hij op zijn werk was of dergelijke, misschien zit hij zelf in buitenland. Verhuurder zegt zelf met de noorderzon verdwenen.
Je kan hier 2 zaken doen, 1 zoals Vandebos zegt. 2 via de vrederechter.

denonkel

#24 , 17 mar 2015 20:02

Maar is de versie van Vandebos dan wel legaal? Wat als de huurder plots opduikt en de verhuurder beschuldigt van diefstal?

denonkel

#25 , 17 mar 2015 21:22

Persoonlijk stuur ik de huurders in een dergelijk geval steeds een vriendelijk AS, naar het laatst door mij gekende adres, dat bij het openen van de box of het pand bleek dat er nog steeds afval werd aangetroffen, dat indien zij dit niet binnen de tien kalenderdagen na kennisname komen verwijderen ik dit op hun kosten zal laten verwijderen.

Na tien dagen, op de remorque en los vamos naar het containerpark.
Concreet voor mijn geval: in een aangetekend schrijven van 16/1 heb ik min huurder die niet meer betaalt laten weten dat ik het contract wil beëindigen wegens wanbetaling. Ik geef heb 1 maand om de garage te verlaten. Via sms later een soort bevestiging waarin hij aangeeft dat hij nog x aantal dagen tijd had. Intussen is het contract dus beëindigd. Als ik nu een AS stuur naar laatstgekende adres ivm achtergelaten afval, zoals Vandebos suggereert, kan ik bij geen reactie alles naar het containerpark brengen? Klopt? Wat als de huurder toch reageert (en bijvoorbeeld betwist dat het afval is) maar niet leegmaakt?

sloeberken

#26 , 17 mar 2015 21:56

Is niet aan ons om een keuze te maken, en daar heeft hij 2 mogelijkheden. De duurste is naar vrederechter stappen, de andere is zelf leegmaken met enige risico.
Als je het puur juridisch bekijkt is het naar de vrederechter.

denonkel

#27 , 17 mar 2015 22:10

OK, dat begrijp ik. Wat zijn de risico's? Kan iemand met juridische kennis een soort worst case scenario beschrijven? Dank!

Vandebos

#28 , 17 mar 2015 23:23

Als de huurder na x tijd van zijn neus maakt en naar het vredegerecht stapt zal deze dienen te bewijzen dat de goederen die hij claimt effectief in de garage aanwezig waren, waarom hij niet is ingegaan op gestelde termijn, waarom hij de goederen na het beëindigen van de overeenkomst toch in de garage heeft achtergelaten.

Het wordt dus een woord tegen woord discussie.

Op meer dan 15 jaar verhuur van garages (met wanbetalers ieder jaar) nog niet aan de hand gehad.

ddanck
Contacteer: Website

#29 , 18 mar 2015 10:06

Het worst case scenario is dat u van uw vordering wordt afgewezen en u een rechtsplegingsvergoeding aan de tegenpartij moet betalen.

Een minder erg scenario bestaat erin dat de tegenpartij niet komt opdagen en u slechts een vonnis bij verstek krijgt. Wilt u dan uitvoeren, dan bestaat steeds de kans dat er verzet wordt ingesteld waardoor alles weer van voren af aan begint.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

denonkel

#30 , 18 mar 2015 10:10

OK, bedankt. Maar wat is het risico van zelf leegmaken in the worst case? Een vordering van tegenpartij die plots opdaagt? Diefstal? Ook als er vooraf in een as wordt gemeld dat er afval is blijven liggen, en er op dat as geen antwoord of verzet komt?

Terug naar “Huren”