huur garage

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: huur garage

#31 , 18 mar 2015 10:17

diefstal is niet aan de orde, tenzij u (bedriegelijk) bezit neemt van de goederen. In het slechtste geval zou men wel de "schade" aan de goederen kunnen vorderen op jou (schade doordat je de goederen naar het containerpark bracht, doordat je ze bij het verplaatsen beschadigt, ...).

Misschien (maar het is aan anderen om dit te beoordelen) kan u stallingskosten aanrekenen aan de huurders-die-geen-huurders meer zijn voor de goederen die toch nog blijven staan, maar het bedrag van die stallingskosten zullen moeten vermeld zijn in het contract of ergens bewezen moeten worden (huurkosten bij Shurgard en co, kosten voor transport, ... ), dus dat is voor de huidige situatie misschien nog niet mogelijk.

Is het niet interessant om dit een standaard onderdeel van de garagehuurovereenkomst te maken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#32 , 18 mar 2015 10:28

U moet toch u huurder een beetje kennen, welk type persoon is het. Als ze met de noorderzon verdwijnen, zijn ze toch niet zuiver op de graat.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 18 mar 2015 10:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#33 , 18 mar 2015 10:29

Heb ooit zelf een garage leeggemaakt van een studio, waarvan de huurder met de noorderzon was verdwenen en niet meer betaalde. In de garage een auto (zonder nummerplaat) en een 10 tal kartonnen dozen met huisraad en boeken. Na 6 maanden dan toch eens de wijkagent gecontacteerd, en die gaf me de raad de auto gewoon op straat te zetten. Zo gezegd, zo gedaan, en na een paar dagen controle van de politie, die het chassisnummer liet condoleren en de wagen afsleepte. Het hier nooit meer iets over gehoord. De dozen en inhoud werd gewoon bij het grote huisvuil gezet, na inspectie van de inhoud. Buiten veel rommel bleek er echter een complete bestekkoffer (12 stuks) van WISKEMAN in et zitten. Toen met een waarde van diverse duizenden Eurotjes. Deze heb ik natuurlijk bijgehouden, en heb deze nog steeds (al bijna 30 jaar ) in mijn bezit. Het compenseerde ruimschoots de verloren huur en de opruimkosten. :)

Reclame

sloeberken

#34 , 18 mar 2015 10:33

Wagen op straat zetten is een dom idee vind ik, wat als er een ongeluk gebeurd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#35 , 18 mar 2015 11:07

Wagen stond wel in een parkeervak. En bij een ongeval was het toch de laatste eigenaar van de wagen die verantwoordelijk was.

denonkel

#36 , 18 mar 2015 12:16

Bedankt voor de tip over stallingskosten, ga ik opnemen in mijn huurcontract.

denonkel

#37 , 18 mar 2015 12:20

Mijn huurder van de box is niet echt verdwenen, maar intussen blijkt uit wat research, is hij niet zuiver op de graat. Hij lijkt geen vaste verblijfplaats meer te hebben op laatstgekend adres, maar tegelijk haalt ie wel de aangetekende brieven op die er aankomen...

ddanck
Contacteer: Website

#38 , 18 mar 2015 12:34

Dan zou ik hem zeker aanmanen de garage leeg te maken op straffe van een procedure voor de rechtbank.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

denonkel

#39 , 18 mar 2015 21:06

Heb al eerder gedreigd met procedure en zelfs al verzoeningsprocedure voor vrederechter geprobeerd. Niet komen opdagen...

denonkel

#40 , 18 mar 2015 22:54

Aangetekend schrijven met vraag om overschot afval te verwijderen binnen de tien dagen is vertrokken.

denonkel

#41 , 05 apr 2015 11:49

@vandebos aangetekend schrijven ivm aanwezigheid afval in garage die ze gehuurd hebben, wordt niet afgehaald. Aangetekend schrijven zonder enveloppe en kopie via gewone post. Wordt dit toch beschouwdnals gelezen? Een eerder as werd wel afgehaald op dit adres.

mava105

#42 , 05 apr 2015 12:06

Een AS die niet door de ontvanger wordt afgehaald wordt door de rechtbank aanzien als toch ontvangen en gelezen.

denonkel

#43 , 05 apr 2015 12:12

Bedankt voor de bevestiging

mava105

#44 , 05 apr 2015 12:13

Teruggekomen AS echter ongeopend bewaren

denonkel

#45 , 14 apr 2015 00:07

Teruggekomen... Maar de post heeft de brief geopend om de afzender te kunnen vinden. Met bericht erbij in enveloppe dat ze dat mogen om de afzender te kunnen contacteren.

Terug naar “Huren”