Hallo !
Even een vraag .
Ik werk sinds enkele maanden in een bedrijf als arbeider en het is er best aangenaam .
Op dit bedrijf heeft men recht op 20 dagen verlof ( wat denk ik het vastgelegde minimum is ) .
Ik werk er elke dag van 7.30 tot 16.15 met een half uur etenstijd .
Zodus maken we elke dag 15 min . over.
Vrijdags stoppen we om 12.00 .
Waarschijnljk zal er wel een cao zijn in dit bedrijf.
Nu is het toch zo dat ik in een functie zit dat vrijdags vroeger stoppen voor mij absoluut niet noodzakelijk is , en ik gerust die namiddag kan doorwerken .
Ik zou dus graag die vrijdag middag willen doorwerken en die extra dagen hierdoor op een andere dag nemen of in de periode tussen kerst en nieuwjaar .
De reden hiervoor is dat ik wegens familliale omstandigheden drie weken wil thuis zijn tussen juli en augustus en toch min. 1 week in de kerst en nieuwjaar periode .
Dit kan dus , maar dan moet ik tussen die maanden in geen enkel dag meer thuis blijven .
Ik zou dus ook daartussen wel eens een losse dag nemen .
Mits toestemming zou dit dus mogelijk zijn .
Maar kan het zo zijn dat dit absoluut niet kan omdat dit opgenomen is in een cao ?
Kan hier mits de toestemming van de directie enkel voor mij van afgeweken worden omdat ik in die bepaalde functie zit ?
Ik weet het dat dit misschien moeilijk kan liggen omdat dan misschien ook de andere personeelsleden dit gaan eisen .
Zou ik het durven om dit toch eens aan de vakbond in het bedrijf voor te leggen .
Het zou toch aangenamer zijn mocht men hier vrij in kiezen dat men vrijdags vroeger wil stoppen of net niet .
Bedankt !