Na slechte scoore, alles ok,.maar kachel werkt plots niet???

smart
Topic Starter

Na slechte scoore, alles ok,.maar kachel werkt plots niet???

#1 , 23 mar 2015 13:15

Even de situatie schetsen, huurder laat woninginspectie komen, niet verwarmen, verluchten,....
Ik plaats bij de 6 cm dakisolatie nog 12 cm dakisolatie erbij, elektr ventilatiesystemen, enz enz,....vandaag hercontrole!!ik was zeker dat alles ok was! En plots werkt de aardgskachel niet meer????terug 15 strafpunten!!!!
Nu woensdag herstel, hopelijk, indien ontsteking niet stuk is.maar ik zou toch een elektrische radiator meenemen, afgeven en document laten tekenen,.....zou dit ok zijn voor de controle?
Zeer raar dat bij toeval de kachel defect is, nochtans tijdens werkzaamheden steeds gewerkt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 23 mar 2015 13:42

Eigenaardig dat u 15 strafpunten krijgt omdat deze niet werkte, zou het niet eerder zijn dat er iets niet goed is aangesloten of verkeerde materialen zijn gebruikt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#3 , 23 mar 2015 15:30

Eigenaardig dat u 15 strafpunten krijgt omdat deze niet werkte, zou het niet eerder zijn dat er iets niet goed is aangesloten of verkeerde materialen zijn gebruikt.
Niet eigenaardig, de controleur gaat uit van een probleem aan een aardgasleiding en neemt dan ook het zekere voor het onzekere.

Reclame

sloeberken

#4 , 23 mar 2015 16:18

heb al 10 tal inspecties meegemaakt, maar nog nooit strafpunten gezien omdat ze niet brand. Enkel de leidingen en elektrische draad worden nagekeken.
Enkel dit kan 15 strafpunten krijgen onder Gas of stookolie installatie. 61 - Indicatie van ernstige risico op ontploffing/brand gevaar, de rest is 3 strafpunten.
Ik denk dat TS beter dit gaat nakijken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

smart
Topic Starter

#5 , 23 mar 2015 17:30

Alles was nagezien en in orde,...kachel brandt niet,..,,,15 strafpunten???
Installateur keek alles grondig na, kachels werkten perfect,,,,aan de leiding ,installatie kan het niet liggen?
Maar woensdagmorgen komt hij terug
Laatst gewijzigd door smart op 23 mar 2015 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.

smart
Topic Starter

#6 , 23 mar 2015 17:32

Wie of wat is TS??sloeberken?

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 23 mar 2015 18:07

Wie of wat is TS??sloeberken?
TS = smart
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

smart
Topic Starter

#8 , 23 mar 2015 18:17

TS afkorting van topic starter.
Laatst gewijzigd door smart op 23 mar 2015 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

VDG2

#9 , 23 mar 2015 18:28

Topicstarter

KJ86

#10 , 23 mar 2015 23:11

Of dat de kachel al dan niet werkt, moeten de controleurs van wonen vlaanderen zich niet aantrekken. De kachel moet correct geïnstalleerd zijn. Dit kan je gemakkelijk bewijzen met een keuringsattest van een gehabiliteerd installateur (cerga), kost rond de 100 euro en je bent van de aansprakelijkheid verlost. Het attest heeft ook voorrang op de vaststellingen van een controleur. De regels van cerga zijn strenger dan die van wonen vlaanderen.

Hieronder vindt u een opsomming van de meest voorkomende fouten op de plaasting van een gaskachel type B:

De afvoer van de rookgassen moet uitgevoerd worden in vaste buis met een lichte helling naar boven. Ze moet verdicht zijn aan de schoorsteen (inmetselen of cementeren ). De afvoerbuis moet ook altijd over de afvoerstomp van de kachel zitten!

De permanente verluchting moet van het type onderverluchting zijn met een vrije oppervlakte van min 150 cm² (zie tabellen voor correcte dimensionering). Goed opletten dus als je een rooster koopt. Niet hoger dan 10 cm boven de vloerpas plaatsen. Wonen vlaanderen is veel toleranter dan Cerga als het op permanente verluchting aankomt, maar als er niets aanwezig is, resulteert dit onmiddellijk in 15 punten (risico op co).

De gaskachel moet vlak voor het toestel een afsluitbare gaskraan hebben. Kachels mogen niet aangesloten worden met rubberen flexibels, bij voorkeur vaste buis (koper of staal).

smart
Topic Starter

#11 , 24 mar 2015 08:22

Dank voor antwoorden, morgen met technieker nazien, hercontrole!

smart
Topic Starter

#12 , 25 mar 2015 17:35

Hercontrole, alles ok! Kachel was technisch in orde, huurder kon niet ontsteken!!!
Binnen de maand alles geregeld!

chantika

#13 , 25 mar 2015 17:53

Heeft de huurder een handleiding hoe hij die moet aansteken?

bambipower

#14 , 25 mar 2015 17:57

en ne bril om te lezen...

een beetje googlen moet volstaan om te lezen hoe je een gaskachel aansteekt.
Handleidingen gaan meestal geen 2 huurders mee.

mava105
Juridisch actief: Nee

#15 , 25 mar 2015 19:59

Doe zoals ik. Van iedere handleiding maar ik een kopie, die leg ik klaar voor de huurder. Het origineel hou ik bij. In de PB noteer ik welke handleidingen huurder heeft ontvangen.

Terug naar “Huren”