verjaring in strafzaken

Oumie
Topic Starter

verjaring in strafzaken

#1 , 25 mar 2015 21:42

In maart 2009 bij verstek veroordeeld voor de correctionele rechtbank voor feiten van 2002. In april 2014 uitgenodigd om aanwezig te zijn bij een tweede expeditie van het vonnis dat blijkbaar verloren was gegaan. Dat was het eerste officieel bericht dat ik van de veroordeling in 2009 ontving, geen dagvaarding niets. Woon sinds 2005 in het buitenland en geregistreerd bij de ambassade. Na die aanmaning om aanwezig te zijn bij de 2e expeditie heb ik een advokaat genomen die verzet heeft aangetekend in mei 2014 voor de tweede expedtie van het vonnis. De zaak is pas nu maart 2015 gepleit en uitspraak normaliter in april. Mijn vraag is : is deze zaak eigenlijk niet verjaard?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oumie
Topic Starter

#2 , 26 mar 2015 19:39

valsheid in geschrifte en verduistering waren de omschrijvingen in het vonnis van 2009 met een gevangenisstraf van 15 m en 500 euro boete.
Tijdens de verzets behandeling eerder deze maand heeft het OM om zelfde vonnis gevraagd en heeft de advokaat de verjaring gepleit

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mar 2015 19:58

Antwerpen?

Reclame

Oumie
Topic Starter

#4 , 26 mar 2015 21:37

Ja, Antwerpen

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”