Ik heb het vonnis hier bij mij : veroordeeld bij verstek.
Hoe de rechter zijn vonnis benoemd is niet relevant om te beoordelen of het een vonnis bij verstek is. Ik heb al vonnissen gezien uitgesproken "bij verstek", waarbij daarna door de rechter in hoger beroep geoordeeld werd dat dit geen vonnis bij verstek was, maar een vonnis na tegenspraak, zodat het verzet onontvankelijk was.
Als ik of mijn raadsman niet aanwezig was in 2009, zelfs geen dagvaarding ontving is er geen sprake van op tegenspraak maar bij verstek
Ook dat is geen garantie om te zeggen dat het een vonnis bij verstek was. Zelfs als u geen dagvaarding gezien hebt, en nooit verschenen bent in die zaak, is het vonnis op tegenspraak uitgesproken als de rechtsdag vastgesteld werd met een beschikking op grond van art. 747 Ger. W.
Men moet dus zeer voorzichtig zijn om te oordelen dat "het vonnis bij verstek uitgesproken werd" en de gerechtsdeurwaarder ervan te beschuldigen onzin te schrijven.
Wat niet wegneemt dat het in uw geval een vonnis bij verstek zou kunnen zijn. Maar dat kan ik op grond van wat toch nu werd meegedeeld niet bevestigen, maar ook niet ontkennen.