Huurder krijgt gaskachel niet in gang,...

smart
Topic Starter

Re: Huurder krijgt gaskachel niet in gang,...

#16 , 25 mar 2015 20:15

Huurder verklaarde dat defect was,....prutser
Installatie altijd ok geweest, woont er enkele jaren, zet af op niet te verbruiken ??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
smart
Topic Starter

#17 , 25 mar 2015 20:23

Zeg zeg Chantica????

glenn1976
Contacteer: Website

#18 , 26 mar 2015 15:29

Gaskachel aansteken is heel simpel!
Alle fabrikanten hanteren dezelfde werkwijze.
Niet iedereen is even technisch aangelegd hoor!

Eerst moet je al weten hoe gaskraantje moet staan voordat het open is

Dan moet je weten dan je eerst die ene knop een half uur (bij wijze van spreken) moet indrukken zodat er gas in de kachel komt, om dan terwijl je knop één nog ingedrukt houdt, op de tweede knop moet drukken om een ontstekking te krijgen.

Dan lukt meestal niet met de eerste keer, zeker niet bij oudere gaskachels of na lange tijd uitgeschakeld te zijn geweest, dus ik kan begrijpen dat sommige huurders inderdaad eens in hun haar moeten krabben en hun huisbaas bellen om hulp te vragen.

Reclame

sloeberken

#19 , 26 mar 2015 16:58

De huurder moet al iemand zijn met 35 linkse handen, kan die u pand dan wel goed onderhouden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

ongelukbelaagd

#20 , 27 mar 2015 10:35

Als ik als huurder denk dat er iets defect is, bel ik zelf een technieker. Kleine bedragen betaal ik wel zelf. Als het een groot bedrag is, neem ik dan contact op met de huisbaas.
Als ik echter mijn kachel niet aankrijg, zou ik misschien eerst naar de huisbaas bellen voor hulp. Misschien kan die me zeggen wat ik verkeerd doe?

Hamvraag : heeft de huurder gevraagd om een technieker te sturen of heeft hij gevraagd om te "helpen"?

sloeberken

#21 , 27 mar 2015 10:46

Als ik als huurder denk dat er iets defect is, bel ik zelf een technieker. Kleine bedragen betaal ik wel zelf. Als het een groot bedrag is, neem ik dan contact op met de huisbaas.
Als ik echter mijn kachel niet aankrijg, zou ik misschien eerst naar de huisbaas bellen voor hulp. Misschien kan die me zeggen wat ik verkeerd doe?

Hamvraag : heeft de huurder gevraagd om een technieker te sturen of heeft hij gevraagd om te "helpen"?
De verhuurder heeft de technieker gestuurd.

duma

#22 , 27 mar 2015 14:34

Dat was de vraag niet. Wat wou de huurder?
- dat de verhuurder hem kwam helpen (door bv iets uit te leggen)
- dat er een technieker kwam omdat het kapot was.

Want als de huurder vraagt om uitleg en de verhuurder stuurt een technieker, dan zal de verhuurder zelf moeten opdraaien voor de kost, gezien de huurder helemaal niet gevraagd heeft om een reparatie, maar om uitleg die de verhuurder zelf had kunnen geven.

roharro

#23 , 27 mar 2015 18:18

"Huurder verklaarde dat defect was"
Dan mag verhuurder er van uitgaan dat huurder de waarheid vertelt en dus een reparateur sturen.
Blijkt dat diens komst niet nodig was dan is dat de schuld van de huurder en niet van de verhuurder.
Dus: huurder betaalt want hij heeft fout gemaakt en verhuurder op verkeerde been gezet door te melden dat er een "defect" was.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sloeberken

#24 , 27 mar 2015 19:06

Verhuurder had eerst polshoogte moeten nemen, blindelings iets geloven is naief.

roharro

#25 , 27 mar 2015 19:44

Een verhuurder is geen klusjesman.
Die moet niet eerst gaan controleren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

sloeberken

#26 , 27 mar 2015 20:38

Een verhuurder is geen klusjesman.
Die moet niet eerst gaan controleren.
Dan moet je niet verhuren, ofwel doe je het zelf of u huurt een firma in. Een zaak begrijp ik niet, enkele jaren kan huurder de kachel wel opleggen en nu niet. Volgens mij word er hier niet de volledige situatie verteld. Want er zijn al 2 verschillende tropic's over deze kachel.

Terug naar “Huren”