Moeder is overleden op 14 maart 2015. Haar adres is in FRankrijk, ze is aldaar begraven, onze jongeste broer heeft vaders kist over laten brengen in 2010 enkele jaren daarvoor om zo moeder mee te tronen. Haar woning in BElgie was direkt bewoond door de vrouw van mijn broer. Heb moeder herhaalde malen bezocht en haar in erbarmelijke toestanden aangetroffen, heb broer persoonlijk een aangetekend schrijven gestuurd met vermelding dat hij verantwoordelijk was daar in Frankrijk. Dat hij een verpleegster moest nemen en kuisvrouw. Dat is bij hem in het verkeerde keelgat geschoten en sindsdien geen kontakt meer en dat sinds 2011. Hij heeft mij zelfs niet opgebeld dat ze in het ziekenhuis lag, 4 dagen na haar overlijden heeft een neef van hem me moeten opbellen dat ze dood was. Daar komt nog bij dat hij het geld gedurende al die jaren leeft van haar pensioen, vermits hij van zijn 30 st niet meer werkt. Ze toen ik hem ervan verwittigde dat ik moeder kwam bezoeken, kreeg ik doodsbedreigingen , en om moeders leven niet in gevaar te brengen liet ik het maar zo. Hij kwam alleen over om erfenisdelen te regelen van overleden broers van mijn moeder. Toen ik met de dokter sprak ivm haar overlijden wist deze me te zeggen dat ze het schurft had opgelopen en dat op 88 jaar, dat kan alleen als je bij mijn broer woont. 20 dagen later is ze met hypothermie 30° terug opgenomen in het ziekenhuis en ze is nooit meer tot bewustzijn gekomen. Deze dokter heeft dat op papier gezet. Haar bankrekeningen waren niet geblokkeerd in Frankrijk en heb dat ook laten doen, alsmede de pensioenkas van Belgie verwittigd.
Toen ik mijn notaris hiervan inlichtte wenste deze na te gaan of moeders huis nog altijd op haar naam stond, en groot was de verwondering dat het huis is geregistreerd op mijn broer en zijn vrouw. Tevens is er een testament opgemaakt in 2014 , de notaris van moeder heeft ons nog niet verwittigd. Daarbij komt nog dat moeder een overlijdensverzekering heeft afgesloten op naam van je raad het al de broer en zijn zoon.
We zijn met 5 kinderen in totaal.
Waar is ons recht?
Dat mijn broer een aan erfenisbejaging doet is een feit, want toen mijn zus haar man overleed, wilde hij haar voor gek laten verklaren zodat hij haar gelden kon beheren, deze zaak is gelukkig door de rechter in het voordeel van mijn zus beslist.
Wie wil zo een broer?
Wat moeten we nu doen, en hoe komt het dat die notaris ons niet op de hoogte brengt?