schenking door schoonvader

wimpie11
Topic Starter

schenking door schoonvader

#1 , 29 mar 2015 20:00

wij huwden in 1998 , in 2004 kochten wij een huis en kregen als geschenk van men schoonvader 50000 euro. Nu gaan we scheiden en wil men vrouw dat ik die 50000 euro of de helft terug geef. Ze wil het bedrag aftrekken van de som die ze moet geven om mij uit te kopen. Als dat een geschenk was naar ons beiden ,hoef ik toch niets te betalen en zeker niet laten aftrekken van het bedrag dat ze me moet uitbetalen?? of ben ik zo verkeerd??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 29 mar 2015 20:31

Indien kan bewezen worden door bankdocumenten en/of getekende documenten dat uw schoonvader geld geschonken heeft, is dat bedrag van haar. Zij kan dus zonder problemen die som vooraf vragen voor de verdeling. Dit zal nooit geïnterpreteerd worden als gift aan beiden. Als er geen bewijs kan geleverd worden , is die som van beiden en hoef je haar niets te geven.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”