Nieuwe huiseigenaars

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: Nieuwe huiseigenaars

#46 , 12 mar 2015 10:27

Neen, dat kan hij niet. Zou anders maar al te eenvoudig zijn om iemand buiten te zetten.
Mogelijks wacht hij op zijn bouwtoelating om definitief op te zeggen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#47 , 12 mar 2015 10:34

Een aangetekende zending is niet verplicht, maar de nieuwe eigenaar moet wel bewijzen dat hij u verwittigd heeft (én wanneer dat gebeurd zou zijn). Zoniet, heeft hij een groot probleem.

Dus voorlopig is er nog niks gebeurd. Met enkel de "intentie" tot u eruit te zetten heeft hij nog niets gedaan.

Gebruiker21

#48 , 12 mar 2015 11:20

Een aangetekende zending is niet verplicht, maar de nieuwe eigenaar moet wel bewijzen dat hij u verwittigd heeft (én wanneer dat gebeurd zou zijn). Zoniet, heeft hij een groot probleem.
En zelfs al heeft hij bewijs dat hij mondeling verwittigd heeft, moet hij zich nog altijd aan de wettelijke opzegtermijnen houden. Hij kan je er dus niet zomaar uitzetten van de éne dag op de andere...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

sloeberken

#49 , 12 mar 2015 13:06

Mondelinge akkoorden kunnen, maar als één partij niet akkoord gaat, is het onmogelijk te bewijzen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21

#50 , 12 mar 2015 13:26

Mondelinge akkoorden kunnen, maar als één partij niet akkoord gaat, is het onmogelijk te bewijzen.
En als om te beginnen één van de partijen niet akkoord gaat, IS er zelfs geen mondeling akkoord.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos

#51 , 12 mar 2015 13:27

De nieuwe eigenaar zal in zijn eigen interesse steeds schriftelijk opzeggen. Dit staat in feite telkens indirect in de diverse opzegmogelijkheden zoals opgenomen in de woninghuurwet.

bijvoorbeeld bij een opzeg voor verbouwingen

"De verhuurder moet aan de huurder kennis geven van, ofwel de hem verleende bouwvergunning, of een omstandig bestek, of een beschrijving van de werkzaamheden samen met een gedetailleerde kostenraming, of een aannemingsovereenkomst."

Deze gegevens zijn niet mondeling over te maken

of bij een opzeg voor eigen bewoning

"De opzegging vermeldt de identiteit van de persoon die het goed zal betrekken en de band van verwantschap met de verhuurder. (Deze laatste moet op verzoek van de huurder de band van verwantschap bewijzen. De verhuurder moet aan dit verzoek voldoen binnen een termijn van twee maanden te rekenen van de kennisgeving ervan;"

of bij het einde van een contract

"Indien binnen deze termijn geen opzegging wordt betekend, wordt de huurovereenkomst telkens onder dezelfde voorwaarden voor een duur van drie jaar verlengd."
"Als binnen die termijn geen opzegging wordt betekend,"

Bovendien heeft de eigenaar er alle interesse bij om een datum van kennisname onweerlegbaar te kunnen bewijzen. hiertoe resten er hem slechts enkele middelen: een aangetekend schrijven, een fax, een betekening per gerechtsdeurwaarder, een clausule in een notariële akte waarvan de bewoner tevens ondertekenaar is (is zelden maar komt voor).

Lanox

#52 , 31 mar 2015 14:26

Is er vooruitgang in dit dossier (gezien u in een ander topic vragen stelt over een nieuwe huurwoning)?

Kristien_3
Topic Starter

#53 , 31 mar 2015 20:29

Is er vooruitgang in dit dossier (gezien u in een ander topic vragen stelt over een nieuwe huurwoning)?
Neen er is nog niets van verandering, maar als je van de eigenaar weet dat je eruit moet, ja dan ga je natuurlijk op zoek naar een andere woning.
Heb ook nog steeds geen as ontvangen, alles zal nog niet in orde zijn met de papieren zeker?

Lanox

#54 , 01 apr 2015 10:55

Zoals hier al eerder gezegd heeft de eigenaar gewoon geen poot om op te staan om u in de zeer nabije toekomst uit de woning te krijgen, tenzij het voor eigen bewoning is. Die wetenschap geeft u de gelegenheid om nog twee jaar naar een nieuwe geschikte woning te zoeken.

KJ86

#55 , 01 apr 2015 22:18

Hoe kan je nu weten of dat de eigenaar geen poot heeft om op te staan. Zoals ik eerder al heb aangehaald, als de eigenaar bereid is om de woning te slopen, zal de kans groot zijn dat de woning op één of andere manier ongeschikt voor bewoning is. Afwachten tot de eigenaar actie onderneemt, is de boodschap! In de tussentijd kan het zeker geen kwaad om uit te kijken naar een andere woning, misschien vind je wel iets beter voor een mindere prijs.

Gebruiker21

#56 , 02 apr 2015 11:30

Als de woning ongeschikt blijkt voor bewoning, kan de topic starter de betaalde huurgelden terugvorderen. Als ik het zo hoor, is het niet omdat de huidige woning onbewoonbaar is, dat de eigenaar wil slopen, maar gewoon om er een nieuwer, groter gebouw neer te poten... Als de topic starter zelf de woning best in orde vindt, denk ik niet dat ze echt onbewoonbaar is. De eigenaar gaat die woning dan niet zomaar op eigen houtje onbewoonbaar kunnen laten verklaren...

Kristien_3
Topic Starter

#57 , 30 apr 2015 12:58

Tot op heden hebben we nog geen As ontvangen, we kijken wel nog steeds uit naar een geschikte woning ,die natuurlijk niet voor het rapen liggen, maar zoals ze zeggen wie zoekt die vind.

Kristien_3
Topic Starter

#58 , 01 sep 2015 09:47

We hebben gisteren onze AS ontvangen, eind 02/2016 moeten we het pand verlaten, de huidige woning word platgesmeten, komt nieuwbouw op, hun meerderjarig kind komt er dan in wonen, we zijn blijven zoeken naar een gepaste woning, maar krijgen bijna overal een neen, morgen opnieuw naar eentje gaan kijken, hoop dat we toch een keer chance mogen hebben, en een ja krijgen.

sloeberken

#59 , 01 sep 2015 10:14

Is die woning in slechte staat. Volgens mij is afbraak geen renovatie, en kan de verhuurder u opzeg niet geven zonder schadevergoeding.
In dit geval zou je recht hebben op 6 maand huur, of de opzeg nietig laten verklaren.
Ik zou in u plaats eens een advocaat om inlichtingen vragen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Meeboo

#60 , 01 sep 2015 10:20

tenzij ze natuurlijk 1 muur laten staan ;-)

Terug naar “Huren”