Ik ben mij er zeer van bewust dat de papa altijd hun papa zal zijn, ik heb dan ook geen intentie om hen van hun vader weg te houden.
Misschien is Nederland een alternatief.
Als native English speaker vind ze hier absoluut wél werk.
Wishful thinking.
Bovendien weet ik uit goede bron dat holebi-relaties in New Zealand absoluut nog niet erg ingeburgerd zijn.
Ik reis soms naar NZ vanuit Singapore. Situatie is m.i. vergelijkbaar met België. Wetgeving is actueel, echter niet geaccepteerd door 100% van de bevolking. Ernstige gevallen van anti-holebi gedrag en algemene afwijzing zijn echter uitzonderlijk.
- Vliegen is tussen de 29 en 34 uur, waar ik me maar al te goed bewust van ben en wat me ook tegenhoud.
Ik ken Belgen die 3 maal per jaar vanuit Singapore naar België vliegen. Niet zo ver als Nieuw-Zeeland maar ook niet bij de deur. Makkelijk is anders, wel een kwestie van (financiële) prioriteiten te stellen. Maatschappijen uit het Midden-Oosten hebben de prijs van een ticket drastisch naar beneden gehaald. Prijs ticket in Singapore-Brussel 500 Euro per persoon.
- Ik heb meer kans om werk in NZ te vinden dan mijn partner hier eentje kan vinden.
Zonder twijfel. Lang werkloos ga je daar niet zijn, tenzij je een in heel moeilijke beroepscategorie zit. Doe ook een IELTS test, niet echt noodzakelijk maar helpt ongetwijfeld als je score goed is

.
- 'Eylis' spreekt van absoluut een baan vinden hier in België als native English speaker... Ik wil niet aanvallend klinken, maar na 200 sollicitaties en ettelijke gesprekken, onnoembare uren spenderen aan van het ene interim bureau naar het andere te gaan, kan ik u verzekeren dat ze niet ABSOLUUT werk in deze categorie vinden kan. Ik ben beschaamd om Belg te zijn als het er op aan komt om gemotiveerde buitenlanders met kwaliteiten aan werk te helpen.
Zonder accentloos "Vlaams" en liefst nog een Belgisch diploma hoef je daar inderdaad niet aan te beginnen. Ervaring uit eerste hand.