Probleem met de makelaar

Saar123
Topic Starter

Probleem met de makelaar

#1 , 24 mar 2015 12:25

Hallo allemaal,

ik weet niet of ik nu in het juiste subforum post.. Maar mijn vriend en ik hebben een jaar een appartement gehuurd. Alles werd geregeld via de makelaar. In januari 2015 hebben we het appartement vrijgemaakt omdat we zijn verhuisd naar het buitenland. In het appartement stond een gasfornuis dat wij hadden overgenomen van de vorige huurder (ook via de makelaar geregeld) voor 150 euro. Ook hebben we gordijnen achter gelaten die op maat waren gemaakt omdat we er niks meer mee konden doen. De nieuwe huurder kon deze dan voor een vergoeding van ons weer overnemen. De makelaar zou dit regelen want hij het bij ons ook zo had gedaan toen wij er in kwamen.
Nu zijn we dus verhuisd naar het buitenland en de nieuwe huurder is er pas ingekomen toen wij al weg waren. Wij weten niet of hij ons gasfornuis/gordijnen heeft overgenomen, de makelaar laat niks meer weten. Ik heb geprobeerd hem te contacteren via e-mail maar hij antwoordt niet. Als de huurder onze spullen niet heeft overgenomen willen wij ze terug zodat we zelf nog kunnen verkopen. En anders willen wij het geld ontvangen dat de huurder heeft betaald voor de overname.. Wat kunnen wij doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mar 2015 12:41

Makerlaar AS sturen ipv mail

Saar123
Topic Starter

#3 , 24 mar 2015 12:45

Wij verblijven momenteel in Thailand. Mag ik ook mijn moeder AS laten sturen in mijn plaats vanuit Belgie?

Reclame

sloeberken

#4 , 24 mar 2015 12:48

Wij verblijven momenteel in Thailand. Mag ik ook mijn moeder AS laten sturen in mijn plaats vanuit Belgie?
Maak zelf een brief op en stuur deze naar u moeder via mail, dan kan zij deze aangetekend versturen en stuur eveneens een mail.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Saar123
Topic Starter

#5 , 24 mar 2015 13:00

Oke dank u wel. Ik zal in de brief ook het adres van mijn moeder erbij zetten als correspondentie adres want post naar Thailand verzenden gaat veel te lang duren. Als hij al reageert natuurlijk.

Saar123
Topic Starter

#6 , 16 apr 2015 18:56

We hebben inmiddels contact gehad met de makelaar. Hij beweert dat we niets zijn overeengekomen met betrekking tot overname van onze gordijnen en fornuis en doet het af als een 'communicatiefoutje'. Hij zegt dat wij afstand hebben gedaan van onze spullen op het moment dat wij de sleutel hebben overhandigd. Alles wat er op dat moment in het appartement lag, behoort vanaf dan toe tot het appartement en is niet meer onze eigendom. Hij heeft niets aan de nieuwe huurder gevraagd, omdat deze zogezegd krap bij kas zat. Maar in dat geval hadden wij gewoon onze spullen terug gewild.

Trouwens, toen ikzelf in het appartement ging, heb ik wel het elektrisch fornuis dat er toen instond overgenomen voor 150 euro en aan de makelaar betaald. Het pand stond toen al een paar maanden leeg..Behoorde het fornuis dat toen is achtergebleven dan niet tot het pand??Heeft hij voor de vorige bewoner wel geld gevraagd voor het fornuis, of misschien het geld in eigen zak gestoken?
Hoe moet ik dit oplossen? Kan ik iets doen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 apr 2015 19:08

Staat daar iets van op papier van de inkoop van het fornuis en van het laten hangen en staan van fornuis en gordijnen?

Saar123
Topic Starter

#8 , 16 apr 2015 19:10

Ja van de inkoop van het fornuis heb ik een email waarin de makelaar vraagt of het bedrag al betaald is, omdat hij eerder de sleutels niet kon overhandigen. Maar van het laten staan niet.. Hij heeft het zelf op een papiertje gezet bij de afhandeling, maar ik heb zelf geen exemplaar. Heb contact gehad met de huidige bewoner via fb en hij bevestigt dat mijn fornuis en de gordijnen er nog zijn en dat de makelaar er niets voor heeft gevraagd.

Terug naar “Huren”