Hallo.
Mijn vriend en ik zitten met enkele vragen omtrent samenwonen. Het zit zo: ik heb al meet als een jaar aan vaste job met vast contract, helaas heeft mijn vriend een arbeidshandicap, waardoor hij niet normaal kan gaan werken en dus helaas nog op het OCMW staat. Ze zijn via arbeidszorg bezig voor hem (heeft pas enkele stages moeten doen).
Maar na 2 jaar willen we nu eindelijk toch eens de stap gaan zetten om samen te gaan wonen. Probleem is het inkomen. Als we gaan samenwonen dan zal et
OCMW mijn vriend zijn inkomen halveren, tot 544 per maand, maar dit samen met mijn part-time loon van 1120 is dus een 1600-1700. Wat nogal moeilijk wordt om mee rond te komen, gezien ik pas een nieuwe (2ehandse) auto heb moeten kopen.
Nu heb ik me al een paar keer laten vertellen dat je ook gewoon een domicieladres zou kunnen huren en op een ander adres (zijn adres zeg maar) gaan samen wonen, maar ik ga er vanuit dat dit illegaal is.
Maar we zitten nu dus met de handen in de haren.
Het kan nog wel een tijdje duren voor ze mijn vriend aan het werk kunnen helpen. En we willen (door familie-omstandigheden) niet al te lang meer wachten met deze stap. Maar we vragen ons dus af of er nog andere (niet illegale) mogelijkheden of hulpmiddelen zijn voor mensen in onze situatie?
Aan
OCMW, svk of cordium hun hulp moeten we ons ook niet verwachten en alle goedkope studio's/appartementen worden
Ons geweigerd door mijn vriend zijn situatie...
Mijn vriend krijgt op dit moment wel een huursubsidie, gezien hij momenteel nog alleen woont, maar ik wert niet zeker of we deze gaan behouden als we zouden gaan samenwonen...
Aub kan iemand ons helpen/info/tips geven??
Alvast bedankt!