Mijn man wil dat ik het huis verlaat

NotHappy
Topic Starter

Re: Mijn man wil dat ik het huis verlaat

#16 , 22 mar 2015 12:29

Ik ga nog even wachten met IFG, eerst zien hoe de eerste onderhandeling verloopt. Indien er een goede basis is en er vreedzaam kan onderhandeld worden, is dat meegenomen. Indien ik nu zou reageren hypnotiseer ik dat!
Indien alles te stroef verloopt zal er aangifte komen, hou alle data bij.
Begrijp wel niet dat zijn advocaat hier toch geen goede raadgevingen geeft ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 22 mar 2015 22:54

Uiteraard indien u IFG niet aangeeft ...beslist te wachten en pas binnen X maanden dan aangifte gaat doen van feiten van maanden ervoor...... terwijl er ondertussen bemiddeling is geweest maar mislukt....
Ik hoef daar dan toch geen tekening bij te maken wat de waarde van die aangifte dan nog zal zijn.
Wat is er nog bewijsbaar??

NotHappy
Topic Starter

#18 , 24 mar 2015 07:05

Opmerking van Franciscus is terecht maar mijn man zal bij het mislukken van een bemiddeling niet ophouden, hoor! Er zullen zich zeker nieuwe feiten voor doen! Misschien zelfs meer uitgesproken en beter bruikbaar! probleem is en blijft: psychisch geweld blijft moeilijk bewijsbaar. Dus waarom bemiddeling hypothekeren met moeilijk bruikbaar materiaal.

Reclame

Franciscus

#19 , 24 mar 2015 09:28

Dat is uw beslissing.
Alleen zal het dan heel raar overkomen dat er plots na bemiddeling ineens aangiften gaan komen.

NotHappy
Topic Starter

#20 , 23 apr 2015 22:47

Vandaag samenkomst geweest met advokaten, man is kort na het begin weggelopen, heeft dan veel amok gemaakt, etc. Hebben dan maar gesprek met zijn advokaat (die onder de indruk was) gehad. Conclusie blijft: door het feit dat hij iedere dag de sfeer thuis zo verpest tov mij en hij de kinderen op zijn hand heeft zal ik vermoedelijk huis moeten verlaten. De sfeer is zo slecht dat een rechter voor de leefwereld van de kinderen kiezen. maw niet verhuizen en gezien mijn man er meest voor zorgt zou rechter voor hem beslissen. Bovendien is mijn man zelfstandig op zelfde adres. Dus zou hij door verhuis nog werk kunnen verliezen ... maw zal hij blijven wonen met de kinderen. Met een verzoekschrift is dit uitvoerbaar.
Ik heb mijn man duidelijk gemaakt dat het geen zaak is om de moederband kapot te maken en dit niet door de beugel kan. Argument die ik kan gebruiken tegen tegen hem. Kinderen praten ondertussen weer met mij, oef ...
Ander probleem is het huis in onverdeelheid: mijn zijn bedoeling was, als ik weg ben kan hij huis gebruiken en alles op lange baan schuiven. Hij heeft ingezien dat hij me toch beter uitkoopt maar vraag is of hij me kan uitkopen. Kan hij een lening krijgen is maar zeer de vraag!
Ondanks het feit dat er op twee punten positieve vooruitgang is geboekt vind ik toch dat ik benadeeld ben. Door de sfeer zo te verpesten (met ik als oorzaak zogezegd) zal hij mij toch buiten krijgen.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#21 , 24 apr 2015 09:40

Uiteindelijk is het de rechter die beslist indien jullie onderling niet tot een akkoord komen. Probeer wat gebeurt niet uitsluitend in termen van winnen/verliezen te zien, het zijn voorlopige maatregelen. Wanneer jullie op een apart adres verblijven kunnen de zaken wat afkoelen, wordt het leefbaarder en kan er hopelijk op een objectievere manier gepraat worden over het vervolg. Op termijn is dat beter dan continue spanningen, een lange loopgravenoorlog om te zien wie het het langste uithoudt en de kinderen die daartussen lopen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

eylis

#22 , 24 apr 2015 12:02

2 opmerkingen: het is absoluut niet zeker dat de kinderen bij de vader zullen "wonen" als er besloten of voorlopig gevonnist wordt dat de vader in de gezinswoning blijft (omdat hij daar zijn professionele belangen ook heeft) Het is perfect mogelijk dat de kinderen in een gelijke verblijfsverdeling week om weel beurtelings bij de vader en de moeder zullen verblijven. Het is zelfs mogelijk dat de "domicilie" van de kinderen meeverhuist met de moeder, zodat het kindergeld op haar naam kan gevestigd worden. Vermits de vader het huis zal bezetten in onverdeeldheid, zal hij de helft van de mgeolijke huurprijs aan de mama moeten betalen (in het geval het huis al afbetaald is)
Ik treed Fransisc uitdrukkelijk bij dat de mama best steeds aangifte doet van IFG-feiten. Ze kan daarbij verwoorden dat ze dit doet omdat deze feiten zichregelmatig voordoen. Het wordt dan immers
belaging. Het ptrobleem met belaging is, dat je het in de tijd moet vaststellen en door de regelmaat van de acties die er op gericht zijn het slachtoffer te verontrusten. Concreet zijn die acties, als je ze eenmalig zou meemaken, geen echte misdrijven. Maar doordat het steeds opnieuw gebeurt is het doelbewust om het slachtoffer mentaal te belagen. Belaging kan dus pas geconcludeerd worden als er zich verschillende malen soortgelijke feiten hebben voorgedaan. Dus wél aangifte doen. Als een agent aou zeggen, dit is niet strafbaar, vraagt u een andere agent te mogen spreken die bekend is met het mechanisme van belaging.

Franciscus

#23 , 24 apr 2015 14:01

In elke politiezone is er trouwens minstens één inspecteur of hoger die specifiek de IFG dossierbeheerder is.
Tevens is er de dienst SLAchtoffer ZOrg die u vooraf kan raadplegen en de zaak uitleggen.

Maar inderdaad doen.

NotHappy
Topic Starter

#24 , 25 apr 2015 08:19

Er is wel nog een punt: één van de kinderen is meerderjarig en heeft vrije keuze. En die zal zeker bij man willen wonen dus is dit een argument meer voor rechter.
Argumenten zijn dan:
- leefwereld kinderen met onder andere school, buurt, vrienden, .... Verplaatst je niet zomaar tenzij het alternatief in de buurt is.
- 3 kinderen splitsen is ook moeilijk!
- professionele belangen van de man waardoor risico zou ontstaan dat zijn inkomen wegvalt.
- meerderjarig kind kiest voor man en andere zullen gehoord worden.
Wat kan je daar tegen over zetten?
- probleem belaging
- verhuis in onmiddellijke buurt
- ?

Dus denk ik dat rechter eerder zal beslissen in voordeel van man!

eylis

#25 , 25 apr 2015 14:47

de rechter zal enkel oordeen over de minderjarige kinderen. Over het meerderjarig kind wordt zelfs niet gedebatteerd. Dat staat wettelijk buiten beschouwing, want volwssene.
Het spreekt voor zich dat je, als je verhuist, je je best zodanig organiseert dat de kinderen opdezelfde school kunnen blijven en hun vriendenkring behouden. Dat is bovendien een regel die alle scheidende ouders best voorop stellen: de leefomgeving van de kinderen zou centraal moeten bijven. Als het meerderjarig kind bij de vader wil blijven is er niets te splitsen... De 2 jongeren, verblijven bijvoorbeeld week om week bij de papa en de mama, en zien hun grotere zus.broer gewoon de week later. Als de vader in de woning blijft, zijn zijn beroepsinkomens gegarandeerd, ik zie niet goed wat daar het probleem nog zou kunnen zijn.
Ik zie maw geen enkel belangwekkend argument waarom een rechter zou vonnissen dat de kinderen voltijds bij de vader zouden verblijven en slechts om de 14 dagen bij jou. Informeer je ook dringend bij je advocaat over de huidige wetgeving ivm verblijfsco-ouderschap. Die wordt in principe toegepast als één van de ouders er om vraagt. En als u niet te ver gaat wonen en de kinderen kunnen in hun oude school blijven, dan denk ik dat dit gewoon toegestaan zal worden.

NotHappy
Topic Starter

#26 , 01 mei 2015 09:53

Na wat aandringen heeft mijn man dan toch zijn voorwaarden via zijn advokaat kenbaar gemaakt:
- stelt normale onderhoudsbijdragen voor en bijzondere/buitengewone onkosten 50/50, neemt kinderen fiscaal ten laste.
- vraag om spoedig woning te verlaten, indien niet dreiging verzoekschrift,
- wenst een taxatie van de woning, daarna beslist hij of hij woning al dan niet behoudt,
- volgens hem willen kinderen geen vaste omgangsregeling,

Ondertussen zoek ik wel iets om woning te verlaten maar zal toch blijven onderhandelen over de omgangsregeling en woning.

Feitelijk stelt hij voor: kinderen komen bij mij, je betaalt de onderhoudsbijdragen, ik blijf in de woning en wie de woning uiteindelijk koopt zal mijn man ooit eens beslissen ...

eylis

#27 , 01 mei 2015 11:05

voorwaarden via de advocaat om spoedig de woning te verlaten - indien niet dreiging verzoekschrift...? Is dat op papier?
Ik zou als de wiedeweerga naar de vrederechter stappen met dit document waaruit blijkt dat uw man u prest om de echtelijke woonst te verlaten....
Wat de woning betreft kan er een notariele akte van onverdeling opgesteld worden voor 5 jaar. Daarna kan gelijk wie van beiden de verkoop aanvragen.

NotHappy
Topic Starter

#28 , 06 feb 2016 14:44

Uiteindelijk hebben we zes maand onderhandeld, dit is op niets uitgedraaid, vandaag was er een deathline om mijn laatste voorstel van EOT goed te keuren maar heb niets gehoord....
Maandag dien ik verzoekschrift in voor EOO.
Heb gevoel dat tegenpartij enkel op tijdgewin uit was ...
En nu zullen we waarschijnlijk in de bemiddelingskamer terecht komen ....

Franciscus

#29 , 07 feb 2016 21:17

Waar nu de PV inzake IFG van 1 jaar en 2 maanden geleden niet kunnen gebruikt worden wegens nooit enige aangifte gedaan.

NotHappy
Topic Starter

#30 , 08 feb 2016 11:18

IFG is te moeilijk wegens vrij bemoeilijk bewijsbare feiten, woord tegen woord zijn zaken waar je in de rechtbank nergens mee komt.
Dus wordt EOO met alle gevolgen van dien. Vermoedelijk is tegenpartij uit op zo lang mogelijk gratis in de woning te blijven wonen.

Terug naar “Echtscheiding”