al mijn spullen weg - uitdrijving

sabrinad
Topic Starter

Re: al mijn spullen weg - uitdrijving

#46 , 21 mar 2015 16:16

Kort gezegd: je hebt x aantal tijd een appartement gehuurd waar meerdere ( in de huur inbegrepen) huishoudtoestellen, warm water en verwarming niet werkten. Kort gezegd: voor die periode: hoeveel percent van de betaalde huur kan je eisen? De verhuurder was reeds in gebreke gesteld via AS.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower

#47 , 21 mar 2015 17:04

niets... want je woont er niet meer. Je had je huisbaas voor het vredegerecht moeten halen toen je er nog woonde.

Straks ga je nog vertellen dat je daarom verhuisd bent, terwijl wij allemaal wel beter weten.

sabrinad
Topic Starter

#48 , 21 mar 2015 17:34

De advocaat denkt er toch helemaal anders over. Alles is betaald, er is een bekentenis, een aangetekend schrijven en er is geleden schade.
Is alsof je zegt: mijn buurman heeft me lastig gevallen, maar hij is intussen verhuisd, dus probleem opgelost.

Staat zwart op wit van de verhuurder dat die toegeeft te weten in welke gebrekkige omstandigheden ik leefde, dat ik het ook heb gemeld.

Reclame

bambipower

#49 , 21 mar 2015 19:09

je bent verhuisd omdat je het niet meer kon betalen... dat jij nu weer verder wil gaan, en uw gelijk wil halen is er gewoon over. Ok, de verhuurder mocht uw spullen niet weghalen, en daar zou je verder mee kunnen gaan. Maar nu andere dingen uit de schuif halen, lijkt me gewoon treiterwerk. Treiterwerk van u...
Heb het zelf opgezegd omdat ik het niet meer kon betalen, maar ze wisten het goed op voorhand en gingen me helpen.
Dat staat in het topic waar je het ocmw ging aanklagen.

sabrinad
Topic Starter

#50 , 21 mar 2015 19:44

Kan het inderdaad niet meer betalen, maar ook omdat het gebreken vertoonde. Gebreken die ik meerdere malen heb gemeld, waar ik bewijs heb van ontvangst van AS en waar de verhuurder zelf toegeeft niets te hebben gedaan. Uiteindelijk is alle huur volledig tot de laatste cent betaald, waarom zou dat "erover" zijn? Als je een bepaalde huurprijs hebt betaald, maar niet de diensten hebt gekregen waar je recht op had?

mava105
Juridisch actief: Nee

#51 , 21 mar 2015 19:46

[quote="sabrinad"]De advocaat denkt er toch helemaal anders over. quote]
Die denkt alleen aan zijn bankrekening.

bambipower

#52 , 21 mar 2015 20:01

niets... want je woont er niet meer. Je had je huisbaas voor het vredegerecht moeten halen toen je er nog woonde.
Vraag me dan af, waarom je toen je huisbaas niet voor het vredegerecht hebt gehaald... het kon toen toch ook, waarbij hij verplicht had geweest om de problemen op te lossen. Vraag me af, waarom je daar dan een half jaar later, als je er zelfs al niet meer woont, er nog problemen rond zou maken.

Inderdaad... ook advokaten denken aan hun bankrekening, net zoals jij. Vergeet het maar, om hier amerikaanse toestanden te zien, waarbij je miljoenen krijgt voor een haar in uw boter.

Wees maar al heel blij als je uw advokatenkosten betaald krijgt. Voor de gebreken in je vorige woning zal je niets krijgen. En voor je oude spullen die weg zijn, zal het ook niet de moeite worden. J

sabrinad
Topic Starter

#53 , 20 apr 2015 16:14

Intussen heb ik kunnen uitvissen wie mijn spullen is komen ophalen.
Het was een type kringloopwinkel uit de buurt. Ze hebben me een document afgeprint en ondertekend. Daarin stond dat op het moment van ophalen er al nieuwe mensen woonden, maar de reden waarom ik niet moest ondertekenen, was "sterfgeval". Blijkbaar had de verhuurder verklaard dat ik was overleden zodat het makkelijker was alles op die manier buiten te zetten ( en de waardevolle dingen zelf te houden vermoed ik).

Wat er werd meegenomen? Daarbij stond vermeld "huisraad".

Loria

#54 , 25 apr 2015 17:15

Iemand die je bij de kringloopwinkel gaat aangeven als "overleden" om zo makkelijker je inboedel te laten ophalen.
Ik hoop dat hier experts ter zake zitten, maar ongeacht wat ervoor is gebeurd, lijkt me dit zeer strafbaar.

kwispel

#55 , 25 apr 2015 22:50

Gaan beweren dat iemand dood is, lijkt me toch wel strafbaar. Zeker als je er voordeel kan uithalen.

Terug naar “Huren”