huurwaarborg storten op rekening van een immokantoor

ganapathi tantra
Topic Starter

huurwaarborg storten op rekening van een immokantoor

#1 , 26 apr 2015 17:12

Vriendin heeft een huurbelofte ondertekent. Alles lijkt mij vrij goed in orde muz van volgende

op het document staat vermeld dat zij 2 mnd huur als waarborg dient te storten aan een bank (ik weerhoud de naam) en daarbij vermeld het rekeningnummer. Titularis van de rekening is niet vermeld.
Mag dit ? Ook zou de eerste mnd huur in cash moeten betaald worden aan het immo kantoor. Kent iemand daar een gegronde wettelijke reden voor.

PS ik zocht via de bibliotheek van het forum maar vond niet veel terug
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 apr 2015 17:33

Die eerste maand huur is gewoon een waarborg om zeker et zijn dat huurder komt opdagen.
Persoonlijk vraag ik ook de eerste maand huur bij de ondertekening van de huurovereenkomst. Huurder heeft dan de tijd om de waarborg te stellen.

sloeberken

#3 , 26 apr 2015 17:37

Zeker kwitantie vragen bij cash betaling, waarborg moet op naam van u vriendin staan op een huurwaarborg rekening bij een bank naar haar keuze.
Als ik er op zou mogen wijzen, zijn geen normale zaken met dat immo kantoor, ogen open houden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

ganapathi tantra
Topic Starter

#4 , 26 apr 2015 21:53

Mag ik dan stellen dat de vraag om de huurwaarborg te storten op een rekening niet echt volledig wettelijk of rechtsgeldig is ook al ondertekende zij de huurbelofte. Dit onderdeel van het kontrakt klopt dan niet ?
Mava 105. Kan best zijn dat u dat vraagt maar mij gaat het er om of dit wettelijk geregeld is. Ik zou liever dit geld "eerste maand huur " storten op rekening van de verhuurder tenzij het immo als zijn vertegenwoordiger optreed maar dan mag daar toch een verklaring voor worden gezien. Kan ook rchtsreeks verhuurder aanspreken die is regelmatig in de woning aanwezig tot deze volledig in orde is. Momenteel zijn er verbouw en verbeteringswerken.

sloeberken

#5 , 27 apr 2015 08:39

Er moet duidelijkheid zijn waar de huurwaarborg gestort word, kan ook zijn dat deze bij korfina gezet word.
http://www.korfina.be/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar dan moet dit vermeld worden, cash betalen is met het inzicht een deel in zwart te doen door immo kantoor.
Anderzijds zijn ze ondanks u huurbelofte niet verplicht aan u te verhuren.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

ganapathi tantra
Topic Starter

#6 , 30 apr 2015 04:08

Wie of wat is Korfina dan ? Op het eerste zicht lijkt mij dit een organisatie die "minder" objectief is dan eender welke vrij gekozen bank gezien dit blijkbaar een soort organisatie is van/voor eigenaars van woningen

Vandebos

#7 , 30 apr 2015 08:47

Korfine is een verzekeringsmaatschappij. De Waarborg in de vorm van een bon is hoogrentender dan een waarborgrekening bij de bank.

artemis

#8 , 30 apr 2015 09:21

op het document staat vermeld dat zij 2 mnd huur als waarborg dient te storten aan een bank (ik weerhoud de naam) en daarbij vermeld het rekeningnummer. Titularis van de rekening is niet vermeld.
ug
Bij mijn weten kan je momenteel technisch geen overschrijving meer uitvoeren naar een rekening zonder vermelding van naam van titularis erbij (vroeger wel).
Los daarvan lijkt het mij toch van essentieel belang dat vriendin weet aan WIE ze de waarborg betaalt.

Terug naar “Huren”