Probleempje met immokantoor

duma

Re: Probleempje met immokantoor

#61 , 24 apr 2015 12:59

Als het niet op een geblokkeerde rekening staat, moet u uiteraard niet samen naar de bank.
Normaal had u dat kunnen eisen, maar gezien het feit dat uw huur ten einde loopt, lijkt het mij best om daar geen woorden aan vuil te maken.
Zie wel dat u de interesten krijgt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#62 , 24 apr 2015 13:09

Interesten zijn wettelijk ... dus drie maanden huur+ samengestelde intresten over de ganse periode.

sloeberken

#63 , 24 apr 2015 15:19

Huurwaarbord moet op een huurwaarborg rekening op naam van de huurder te staan. Zeker u intrest eisen van de waarborg.
Laat ons zeker weten hoe het maandag verlopen is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

KJ86

#64 , 24 apr 2015 19:08

Waarschijnlijk is de waarborg gevestigd in de vorm van een verzekeringsbon van Korfina. Het bedrag van dit type waarborgen mag vrij overeengekomen worden. Het is een veel gebruikte manier om toch 3 maanden waarborg te kunnen vastleggen. Nog nooit mee gewerkt, maar ik denk dat je dan zeker mag vergeten dat de waarborg maandag vrijgegeven wordt. Heb je geen documenten gekregen van de manier waarop de waarborg gevestigd is?

sloeberken

#65 , 24 apr 2015 19:25

Waarschijnlijk is de waarborg gevestigd in de vorm van een verzekeringsbon van Korfina. Het bedrag van dit type waarborgen mag vrij overeengekomen worden. Het is een veel gebruikte manier om toch 3 maanden waarborg te kunnen vastleggen. Nog nooit mee gewerkt, maar ik denk dat je dan zeker mag vergeten dat de waarborg maandag vrijgegeven wordt. Heb je geen documenten gekregen van de manier waarop de waarborg gevestigd is?
Dan zou de huurder dit weten, er moet voor getekend worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#66 , 25 apr 2015 12:23

Korfine beperkt doorgaans tegenwoordig zijn waarborg tot twee maand. Het is wel een vlot systeem om mee te werken.

Kleintje86

#67 , 27 apr 2015 11:06

Het was idd met een verzekeringsbon van Korfina, maar wat daar de bedoeling van was ben ik pas achteraf te weten gekomen door het maar zelf even op te zoeken toen men me vertelde dat dit geen normale gang van zaken was.
Hij heeft me dat toen gewoon voor mijn neus gelegd met de boodschap dat ik moest tekenen. Wat het juist was heeft hij nooit verder verklaard.
Maar navenant de waarborg naar zijn rekeningnummer werd overgeschreven (meen ik me te herinneren), mag vrijgave toch geen probleem vormen?
Of hoe gaat dat nu juist in z'n werk? Buiten dat dubbeltje van die Korfina en het duplicaat van de huurovereenkomst heb ik dus niks...

Kleintje86

#68 , 27 apr 2015 11:24

Al kan ik dan wrs veronderstellen dat hij dit bij Korfina vastgezet heeft destijds, dat zou het natuurlijk weer wel verklaren.
En ik verwacht trouwens ook niet dat ik dat geld vandaag al terug in handen heb, maar de documenten voor vrijgave die Korfina dan moet ontvangen dienen wel in orde te zijn.
Ik wil dit gewoon allemaal onmiddellijk afgehandeld en achter de rug hebben.

duma

#69 , 27 apr 2015 11:41

De waarborg, daar zal inderdaad nog even op moeten gewacht worden, maar al het papierwerk moet wél vandaag gebeuren, voor sleuteloverdracht.
En dat is TS van plan, dus dat komt in orde hopelijk.

Kleintje86

#70 , 28 apr 2015 11:16

Conclusie: het is en blijft een arrogante ...!
de sleutels zijn nog altijd in mijn bezit (zie andere topic betreffende onterecht eisen schadevergoeding).
Uiteindelijk heeft hij me toch gelijk moeten geven en vindt vandaag om 15u30 poging 2 tot overdracht van de sleutels plaats.

Terug naar “Huren”