inwonen vriendin

alleenmetvier
Topic Starter

inwonen vriendin

#1 , 27 apr 2015 15:36

Hallo,
mijn ex en ik zijn sedert maart vorig jaar feitelijk gescheiden. Ik woon in ons huis, hij woont boven onze zaak. Om de twee weken verblijft zijn vriendin bij hem een ganse week, waar hij al een jaar en een half een relatie mee had zonder dat ik het wist. Er is nog geen enkele regeling. Mijn vraag is nu mag zij daar eigenlijk om de twee weken een week verblijven, want die zaak en dus ook die woning is nog van ons beiden ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 27 apr 2015 16:42

wie is eigenaar de ruimte van "boven onze zaak"?

alleenmetvier
Topic Starter

#3 , 27 apr 2015 17:16

allebei nog

Reclame

JPV

#4 , 27 apr 2015 17:42

iedere eigenaar kan behoudens overeenkomst tussen eigenaars of verhuring zelf mensen uitnodigen. Zij mag daar dus gerust verblijven, tenzij jullie een akkoord hebben dat dat niet mag.

eylis

#5 , 27 apr 2015 20:43

Bovendien, indien je ex gedomiciieerd is boven de zaak, kan hij bij zich laten slapen, logeren zelfs wonen wie hij wil. De woning boven de zaak is dan zijn officiele woonst en dat moet je gescheiden zien van het feit dat dit uw eigendom is.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 apr 2015 15:54

U kan wel recht hebben op bewonersvergoeding van uw bijna ex.

alleenmetvier
Topic Starter

#7 , 28 apr 2015 16:15

Voor haar dan bedoel je, omdat zij daar inwoont ? Dan moet het ook eerst vastgesteld worden waarschijnlijk.

Turaki

#8 , 28 apr 2015 16:28

Voor haar dan bedoel je, omdat zij daar inwoont ? Dan moet het ook eerst vastgesteld worden waarschijnlijk.
Neen, voor hem. Hij betaalt aan u de helft van de huur die u ervoor zou krijgen (net als u aan hem voor de woning waar u verblijft). Net zoals u mag uitnodigen wie u wil, mag hij dat ook. Wat hij doet met zijn woning staat los van wat hij aan u betaald (net als een verhuurder niets te zeggen heeft over wie zijn huurders uitnodigen, en de huur niet afhangt van het aantal personen dat er occasioneel overnacht).

eylis

#9 , 28 apr 2015 16:42

Inderdaad, poster woont we nog in hun gezamelijke woning...Dus dan zou de ex aan poster de helft van de mogelijke huurprijs van de woning boven de zaak moeten betalen. Maar dan moet poster de helft van de mogelijke huurwaarde van hun gezamelijke woning (waar ze woont) betalen. en dan vermoed ik dat ze meer zal moeten opleggen... En poster heeft inderdaad niets te maken met wie slaapt, eet of wat dan ook op het domicilie-adres van haar ex. Niets aan vast te stellen ook. Poster woont ergens anders.

Terug naar “Echtscheiding”