Volgens de toepasselijke wetgeving is een gebouw geschikt voor bewoning als dit blijkt uit de kadastrale inschrijving die bestaat op het ogenblik van het verlijden van de akte, is er een inschrijving in het landbouwkadaster dan is nog steeds bewoning mogelijk, maar dan zijn er rechten verschuldigd op het ogenblik dat er eventuele verbouwingen aangevraagd worden om het woongedeelte uit te breiden.Is het gebouw die je hebt aangekocht geschikt voor bewoning?
Welke rechten bedoel je?Als je je uitschrijft (of ambtshalve uitgeschreven wordt) zonder nieuw domicilie ben je illegaal in België en zullen alle opgebouwde rechten op termijn vervallen.
Ja dat kan, vrienden van mij hebben dat gedaan. Omdat zij dat wensten heb ik hen om een periode te overbruggen een referentieadres in B gegeven. Nadien hebben zij het referentieadres gestopt en zich op hun nieuwe Franse adres ingeschreven. Volgens mij hoef je bij uitschrijving in B zelfs geen buitenlands adres op te geven, wel kan je nadien contact opnemen met B ambassade of consulaat in buitenland.Kan je uitgeschreven in de bevolkingsdienst van de stad waar je het laatst een Belgisch domicilie had, zonder een opgave van een nieuw woonadres buiten België?
Nu ben ik wel benieuwd waar dat ergens isIk zie geen andere taxatie in België dan een jaarlijkse onroerend goed belasting voor een woning in België? Hoe kan deze mij toekomen als ik geen adres kan opgeven?
Er bestaat geen postkantoor binnen redelijke km en het dichtstbijzijnde heeft zeker al geen postbussen die kunnen gehuurd worden.
De dichtstbijzijnde Belgische diplomatieke post ligt er 495 km vandaan. In het betrokken land zijn er bijkomend een aantal ereconsuls doch geen enkele voor de regio waar het pand gelegen is (zegt ook al iets over de Belgische intelligentie in dit verband als je weet dat de regio waar het pand in ligt, het hoogste aantal toeristen krijgt van het ganse land).Dat zal je best vragen aan de Belgische diplomatieke post voor die locatie.
Zij worden uw "bevolkingsdienst" na inschrijven aldaar, zij hebben ook lokaal personeel dat vermoedelijk wel op de hoogte zal zijn van de lokale adres gewoontes.
Het zijn zij die in geval van officiële post (b.v. iets van de belastingen) dit aan u moeten kunnen bezorgen.
Indien de lokale postbode u die post kan bezorgen met enkel uw naam, stad/gehucht en benaming van uw pand, dan zal vermoed ik daarmee aan de verplichtingen voldaan zijn.
Bij uitschrijving uit België vraagt men inderdaad uw nieuw adres en bij welke ambassade/consulaat u verwacht je later te gaan inschrijven, maar dit is een optionele vraag, niet nodig om u uit te schrijven. Indien ze moeilijk doen daarover (dikwijls uit onwetendheid) kan je altijd gewoon een ander adres geven van iemand die u kent in die buurt (verkopers?), men kan dit toch niet controleren, en het is totaal niet bindend!
Een ereconsul of consul-honorair staat een behoorlijk trapje lager in rang dan een echte consul of een consul-generaal. Ereconsul is geen ambt, noch genieten zij van diplomatieke onschendbaarheid wat echte consuls wel doen. Meestal zijn ereconsuls burgers uit het land waarin zij werkzaam zijn, zelden zullen het Belgen zijn. Het zijn meestal plaatselijke zakenmensen die - in dit geval met België - belangen hebben opgebouwd waardoor zij een aantal diensten voor ons land mogen leveren. Hun locatie is in veel gevallen dan ook niet strategisch gekozen, maar dikwijls een gevolg van het zakelijk belang en opportunisme van de ereconsul zelf. Goed mogelijk spreekt hij/zij geen van onze landstalen, tenzij die daar ook gesproken worden.De dichtstbijzijnde Belgische diplomatieke post ligt er 495 km vandaan. In het betrokken land zijn er bijkomend een aantal ereconsuls doch geen enkele voor de regio waar het pand gelegen is (zegt ook al iets over de Belgische intelligentie in dit verband als je weet dat de regio waar het pand in ligt, het hoogste aantal toeristen krijgt van het ganse land).
Er zijn geen Belgische consulaten, enkel ereconsuls. Er zijn opvallend geen ereconsuls in de regios met het hoogste economisch aandeel in het BNP.Een ereconsul of consul-honorair staat een behoorlijk trapje lager in rang dan een echte consul of een consul-generaal. Ereconsul is geen ambt, noch genieten zij van diplomatieke onschendbaarheid wat echte consuls wel doen. Meestal zijn ereconsuls burgers uit het land waarin zij werkzaam zijn, zelden zullen het Belgen zijn. Het zijn meestal plaatselijke zakenmensen die - in dit geval met België - belangen hebben opgebouwd waardoor zij een aantal diensten voor ons land mogen leveren. Hun locatie is in veel gevallen dan ook niet strategisch gekozen, maar dikwijls een gevolg van het zakelijk belang en opportunisme van de ereconsul zelf. Goed mogelijk spreekt hij/zij geen van onze landstalen, tenzij die daar ook gesproken worden.De dichtstbijzijnde Belgische diplomatieke post ligt er 495 km vandaan. In het betrokken land zijn er bijkomend een aantal ereconsuls doch geen enkele voor de regio waar het pand gelegen is (zegt ook al iets over de Belgische intelligentie in dit verband als je weet dat de regio waar het pand in ligt, het hoogste aantal toeristen krijgt van het ganse land).
Met andere woorden: verwacht niet van een ereconsul wat je van een ambtelijk aangestelde consul zou mogen verwachten, al zullen er zeker uitzonderingen zijn.