Beroepsverbod

drthc12
Topic Starter

Beroepsverbod

#1 , 29 apr 2015 14:37

Kan ons er iemand hiermee helpen...
In het verleden heb ik 7j beroepsverbod opgelegd gekregen bij faillissement van mijn zaak.
Dit beroepsverbod werd uitgesproken door rechtbank 1ste aanleg. Dit vonnis is bijna 7j gepasseerd en zou graag terug als zelfstandige willen werken. We zijn indertijd wel nog in beroep gegaan tegen dit vonnis. Uitspraak van dit beroep was 2j later. Resultaat was hetzelfde, er is niets gewijzigd tov 1ste vonnis, enkel nogmaals 1ste vonnis bevestigd. Nu vraag ik me af met welke datum dien ik rekening te houden om de 7j te beginnen tellen?
Datum vonnis 1ste aanleg?
Datum sluiting faillissement?
datum vonnis van beroep?

Alvast bedankt.
groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 apr 2015 15:45

Bij mijn weten datum dat het arrest ik kracht van gewijsde is gegaan dus één maand na uitspraak. Toto zolang had u tijd om in cassatie te gaan.

LeenW

#3 , 29 apr 2015 15:56

Gewoon uit interesse, wat moet je gedaan hebben om 7 jaar te krijgen? (alle begrip als u niet wil antwoorden)

Reclame

drthc12
Topic Starter

#4 , 29 apr 2015 19:06

Bij mijn weten datum dat het arrest ik kracht van gewijsde is gegaan dus één maand na uitspraak. Toto zolang had u tijd om in cassatie te gaan.
Bedoel je hierbij uitspraak van 1ste aanleg?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 apr 2015 19:18

U spreekt van beroep?

Beroep

Bent u het niet eens met de beslissing van de rechtbank van koophandel, dan kunt u in beroep gaan bij het hof van beroep. Het beroep moet ingesteld worden binnen de maand nadat u kennis hebt gekregen van de uitspraak. U moet daartoe een schriftelijk verzoek indienen bij de griffie van het hof van beroep.

Terug naar “Andere”