Ondertussen deed ik enige navraag wat er van toepassing is op gemeentelijk vlak.
Voor hen stelt een schrapping met opname van 'verhuis naar buitenland', opgave van naam, voornaam, land, hoofdgemeente en gehucht/deelgemeente geen enkel probleem. Er kan zelfs een buitenlands telefoonnummer + e-mailadres toegevoegd wordt in dat bestand dat bij vraag naar gegevens alles samen doorgegeven wordt.
Het is zelfs zo dat het probleem van ontbrekende straat + huisnummer zich regelmatig stelt met Frankrijk (wat ik al vermoedde, omdat er daar meerdere landhuizen bestaan die een private toegangsweg hebben).
Voor hen dient, in het voorkomend geval dat een deurwaarder iets dient te betekenen, een tussenkomend deurwaarder een deurwaarder aan te stellen in het betreffend land om daar de nodige betekening te verrichten.
Maar ... wetgeving bestaat er hiervoor niet (wat ik ook al vermoedde want extreme intelligentie heb je hier in dit land nooit kunnen verwachten als het gaat over creatie van wetgeving - de regelmatig weerkerende reparatiewetgevingen zijn hier reeds een bewijs van).
Het zal dus weer maar eens neerkomen op een burger die benadeeld wordt door gebrekkige wetgeving, indien er in deze omstandigheden een betekening via enig parket als regelmatig zou beschouwd worden (wat ik ook al reeds vermoedde want rechtlijnigheid en het toepassen van wetgeving zonder discriminatie, of de schending van wetgevingen allerhande dat is hier een totale klucht - rechters die bevoegd zijn voor materies rond hoogstammige bomen/en andere, niet-hoogstammige, bewijzen dit bij herhaling omdat ze totaal geen weet hebben dat deze definitie wel degelijk in België in een wetgeving ingeschreven is). Terwijl er ondertussen toch reeds een aantal economische beroepen zijn waar er deontologisch een verplichting tot all-round beroepskennis is, is dit eigenaardig genoeg geen enkel probleem voor de Belgische rechters als deze blijk geven de wetgeving - zelfs nog maar met betrekking tot wat ze dienen beroepsmatig toe te passen - niet te beheersen.
En de burgers? Die worden de slachtoffers...