Ik zie op de lijn dat de woningen maximaal 1km van een bushalte liggen. Dat kan je gemakkelijk te voet overbruggen in een grote tien minuten of per fiets in een drietal minuutjes.Specifieke eisen heb ik niet echt, het is gewoon niet te doen , om meer dan 20 minuten naar een bushalte te wandelen , daarmee blijf ik dus nog efkes zoeken,
moeilijk ben ik totaal niet, heb eigenlijk altijd in het centrum gewoond zal daaraan liggen misschien. Dat ik niet echt voor afgelegen huizen ben.
We wonen nu in een herenhuis zijn dus ook op zoek naar zo iets, heel veel appartementen zijn er beschikbaar, maar met ons gezin is dat niet te doen.Ik denk dat het ook eigen is aan huizen in een stadscentrum, dat ze niet zo groot zijn dan huizen "op den buiten". Je zal dan al naar een herenhuis op zoek moeten gaan, denk ik. In ieder geval: veel succes met de zoektocht. Je hebt gelukkig nog wel wat maanden tijd om te zoeken. Heb je ondertussen al iets officieels gehoord (= aangetekend schrijven) van de nieuwe eigenaar?
Dat is inderdaad te overbruggen, maar er is er eentje om de kinderen naar school te brengen zijn het twee bussen , dat is niet te doen. De grote die gaan met de fiets naar schoolIk zie op de lijn dat de woningen maximaal 1km van een bushalte liggen. Dat kan je gemakkelijk te voet overbruggen in een grote tien minuten of per fiets in een drietal minuutjes.Specifieke eisen heb ik niet echt, het is gewoon niet te doen , om meer dan 20 minuten naar een bushalte te wandelen , daarmee blijf ik dus nog efkes zoeken,
moeilijk ben ik totaal niet, heb eigenlijk altijd in het centrum gewoond zal daaraan liggen misschien. Dat ik niet echt voor afgelegen huizen ben.
Kristien, ik denk dat je je eisen voor een woning een stuk zal moeten verminderen. Je kan, als je 10 kinderen hebt, niet alles wensen wat je wil. Enkele lastige zaken (bereikbaarheid, ...) zal je er moeten bijnemen, vrees ik.
Dit is er vandaag geweest.Er is nog geen opzeg door de koper, dus heb je nog heel wat tijd.
Uiteraard mag de eigenaar reeds de nodige vergunningen proberen te verkrijgen voor afbraak / verbouwing / etc... Maar dit staat volledig los van het feit dat hij u niet zomaar uit de woning kan zetten! Zoals reeds gezegd: hij zal je via AS moeten laten weten dat hij de huur opzegt, en zich aan de wettelijke opzegperiode moeten houden. Tot dan kan jij er blijven wonen, met als logisch gevolg dat hij tot dan ook niet aan de werken kan beginnen.Dit is er vandaag geweest.Er is nog geen opzeg door de koper, dus heb je nog heel wat tijd.
Er is hier een meneer geweest die alles buiten gemeten heeft, had aangebeld bij ons en vroeg of hij de diepte van het huis mocht meten, ik kon dat nu moeilijk weigeren, ik wist wel totaal van niets dat er iemand langs ging komen waren nog aan het eten, hij moest eigenlijk naast ons binnen zijn, maar ze waren niet thuis, heeft daarom bij ons aangebeld.
Ik heb hem gevraagd waarvoor dit diende, hij zei om vergunningen te bekomen??
Kan dit zomaar want tot op heden hebben wij nog geen AS ontvangen van de nieuwe eigenaars?
Is dit snel in orde, of duurt het nog een tijdje?
Groetjes Kristien
Ik kon hem nu moeilijk niet binnen laten, hij had geluk dat we thuis waren, we waren aan het eten.U had deze persoon trouwens ook helemaal niet moeten binnenlaten. Hoewel het natuurlijk misschien geod fatsoen is om het wel te doen, maar als de huisbaas dingen wil laten gebeuren in het huis, moet hij u daar op voorhand van verwittigen én afspreken wanneer dat past.
Wat als u nu niet thuis was geweest?