Opname verkoopsgesprek via telefoon

Antwzuid
Topic Starter
Berichten: 2

Opname verkoopsgesprek via telefoon

#1 , 06 mei 2015 16:03

Wij hebben onlangs een bestelling willen plaatsen via email bij het bedrijf National Pen, opererend vanuit Ierland. Wij hebben dit al meermaals gedaan en dat heeft nog nooit problemen gegeven. Nu wilden wij dit opnieuw doen, maar onze account manager heeft hiervoor ipv een mail terug te sturen ons opgebeld. Waarom weet ik niet, maar de verkoper stond er op dat wij tijdens het gesprek alles doorgaven wat er op de stylo moest gedrukt worden en wilde niet dat wij een email ter bevestiging stuurden. Wij hebben juist gezegd en gespeld wat er op moest komen, en de verkoper spelde alles goed na, tenminste dat dachten wij. Nu blijkt er, zonder dat wij er van op de hoogte waren gesteld dat er een opname van het gesprek werd gemaakt, maar enkel van het stuk waarin de verkoper alles spelt, alles wat vooraf ging en nadien, waarin we meermaals expliciet vroegen te bevestigen via email werd niet opgenomen. Het is natuurlijk dat het nu tegen ons gebruikt wordt, want op de opname valt duidelijk te horen dat de account manager enkele fouten doorspelt, maar omdat het gesprek niet in optimale omstandigheden plaatsvond is er verkeerdelijk bevestigd, maar kan dit eigenlijk zomaar, doordat niet het volledige verkoopsgesprek opgenomen werd, is de opname natuurlijk in het voordeel van de leverancier. Voor hetzelfde geld is de geluidsopname bewerkt vooraleer dat deze werd doorgestuurd.

Alvast bedankt.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding