termijn uitspraak

leeuwke1969
Topic Starter

termijn uitspraak

#1 , 16 mei 2015 13:26

op 14 april moesten mijn man en zijn ex verschijnen inzake omgangsrecht. Mama heeft intussen geen advocaat meer en is niet verschenen. Rechter had gezegd uitspraak 27 april, maar intussen in de termijn verstreken en werd de uitspraak uitgesteld naar maandag 11 mei.

Hoeveel keer kan een rechter een uitspraak zo uitstellen en waarom wordt een uitspraak uitgesteld ?
Na uitspraak, wanneer zou het vonnis in de bus moeten vallen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mei 2015 14:46

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een uitspraak wordt uitgesteld. Een rechter kan na het in beraad nemen van de zaak ziek geworden zijn en daarom niet tijdig alle vonnissen maken, of nog ziek zijn op datum van de uitspraak, of veel werk hebben en daarom bepaalde vonnissen niet af hebben enz ...

Als een rechter een zaak meer dan zes maanden in beraad heeft kan het Hof van Cassatie de zaak afnemen, maar dan moet ze aan een andere rechter gegeven worden en opnieuw gepleit worden. Maar dat is een uitzonderlijke situatie. Ga er van uit dat de uitspraak er binnenkort zal zijn.

Het vonnis valt enkele dagen later bij uw advocaat in de bus. U kan het de dag van de uitspraak al gaan inzien bij de griffier.

leeuwke1969
Topic Starter

#3 , 12 jun 2015 11:15

Veel werk of niet, maar ik vind dit toch echt niet kunnen.

Intussen zijn we 12 juni en nog steeds wacht mijn man op een uitspraak van de familierechtbank. Uitspraak was voorzien op 27 april.....

Reclame

leeuwke1969
Topic Starter

#4 , 06 jul 2015 17:00

Uitspraak uitgesteld naar 14 september !!!!!!!!!!!!!! 5 maanden na zitting !!!!!!!!!!!! dit is toch ongelooflijk....

R gaat naar het 6e leerjaar, school is gestart dus..... moeder zal ondanks haar gedrag, verstek weeral gelijk krijgen, want welke rechter zal een kind uit het 6e leerjaar opnieuw laten veranderen van school en gemeente ????

leeuwke1969
Topic Starter

#5 , 02 sep 2015 16:28

Kunnen wij als gewone burger iets ondernemen als het vonnis deze maand nog steeds niet binnen is ? Of laten we het potje beter gedekt omdat mama op de zitting niet aanwezig was ?

Zo frustrerend :-(

leeuwke1969
Topic Starter

#6 , 21 sep 2015 10:14

Aangezien we nog steeds geen vonnis hebben van de zitting van 14 april, ben ik beginnen opzoeken. Ik lees overal dat er een uitspraak moet vallen binnen een 'redelijke' termijn.

Wat kan men aanzien als een redelijke termijn ? Nemen wij best nog eens contact op met onze raadsman ? Welke stappen kunnen wij nu ondernemen ?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”