Het gaat inderdaad om een pErImeter, my mistake
En het klopt, ik heb op internet het verslag van de gemeenteraad teruggevonden waar dit in staat. Mèt de lijst van de straten. Maar het is pdf, ik kan de link niet posten
Heb het wel kunnen downloaden, maar hoe zet ik dat hier op ??
In ieder geval, mijn ouders hebben het er ondertussen ook eens met een vriend over gehad en die wist het al : hij was één van de geweigerden...
Hij heeft een klacht ingediend bij de gouverneur en die antwoordde dat hij er niks meer aan kon veranderen, aangezien het door de gemeenteraad gestemd was. Allemaal één pot nat die gasten...
En de rechtbank... Die mensen gaan daar nooit aan beginnen...
Ten eerste kost een advocaat veel meer dan die subsidie ooit kan opleveren en ten tweede gaat die rechter daar wel een draai aan geven, zodat de gemeente in het gelijk kan worden gesteld. In het verslag hebben ze het over een 'woonzorgzone'...
Waarschijnlijk gaan ze dan het argument gebruiken dat BrechtS hierboven aanhaalt : een zone waar iets bepaald is wat buiten die zone niet voorkomt : de woonzorgzone...
Maar het blijft onrechtvaardig dat mensen die buiten de perimeter wonen geen recht hebben op 'woonzorg'.