loods huren

alejandro82
Topic Starter

loods huren

#1 , 18 mei 2015 17:34

Hallo,

Ik ben van plan om een loods te huren, echter zou ik graag eens willen weten of ik de loods dan
mag onderverhuren aan vrienden om zo de kosten van de huurprijs te delen?
Het zou voornamelijk zijn voor het stallen van aanhangwagens.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 18 mei 2015 19:27

Enkel indien u onderverhuur contractueel overeenkomt met de verhuurder. De meesten staan hier echter zeer weigerachtig tegenover, een gevolg van het misbruik van loodsen voor oa cannabiskweek en verwerken van gestolen voertuigen.

alejandro82
Topic Starter

#3 , 18 mei 2015 20:36

Het zou voor onze carnavalsgroep zijn, maar aangezien de loods te groot is voor ons zouden we die graag
met nog een paar groepen willen delen en zo de huurprijs ook delen.

Reclame

sloeberken

#4 , 18 mei 2015 21:20

Alles bespreken met de verhuurder dan zal dat wel lukken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#5 , 18 mei 2015 21:42

Denk aan de uitgebrande loods van carnavalisten in Aalst een goede twee jaar geleden en de € 50.000 per persoon aan last die hen dit nog steeds kost. Ik zou zeker vanuit die optiek werken met een VZW structuur die bestaat uit alle deelnemende groepen en vanuit die VZW de loods huren. Verder lijkt een degelijke verzekering door de VZW genomen geen overbodige luxe.

Het klopt dat je hiermee deels extra papierwerk aan je knikker hebt maar een kleine extra kost in de vorm van een boekhouder moet dit minimaliseren. Als vereniging een loods vanuit deze optiek huren zal ook veel vlotter verlopen.

Terug naar “Huren”