#13 , 21 mei 2015 07:32
Ik denk dat u moeilijk anders kan dan 'inbreuken' door uw ex inderdaad systematisch te gaan melden bij de politie en op die manier een dossier te stofferen. Eventueel inderdaad een sociaal onderzoek aanvragen. Maar in geen geval weigeren om uw kind mee te geven (behalve bij rechtstreeks gevaar uiteraard, bvb dronken ex die komt ophalen) want dan verschaft u gewoon munitie.
Voorts nog een zeer persoonlijke bedenking, als kind van 2 juristen die indertijd (>25 jaar geleden) een lange vechtscheiding hebben uitgevochten: ik ben het niet eens met de categorieke stelling dat een kind, willen of niet, maar moet gaan. Heb zelf ontelbare weekends tussen mijn 10 en 15 jaar tegen mijn zin vertoefd bij één van de 'partijen' die daar au fond eigenlijk geen interesse in had maar goed, het was oorlog en ik was een pion in het conflict. Op mijn 15e ben ik eens meegeweest naar de rechtbank (eigen initiatief) en daar plompverloren en onder luid protest van beide kanten gevraagd de rechter te kunnen spreken. Eens duidelijk 'mijn gedacht' gezegd en (gelukkig) een rechter getroffen die de veelvuldige procedures ook méér dan beu was. Meer dan 20 jaar later heb ik er enkel spijt van dat ik het niet enkele jaren sneller had kunnen doen. Maar dat terzijde, ik ga hier geen grote opvoedkundige theorie plegen, ben zeker dat 'experts' terzake het véél beter weten.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.