partijdigheid aangestelde notaris mogelijk ?

Daveke
Topic Starter

partijdigheid aangestelde notaris mogelijk ?

#1 , 21 mei 2015 11:55

Beste,

kan een door de rechtbank aangestelde notaris bij een verdeling en vereffening ontroerende goederen partijdig zijn ?
de advocaat van de tegenpartij is de buurman nl.

dank voor de reacties
groet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 21 mei 2015 12:00

Onwaarschijnlijk dat die professionelen zich daar gaan aan bezondigen.
Ze hebben er trouwens geen enkel persoonlijk belang bij.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mei 2015 15:23

Zeker als het over onTroerende goederen gaat

Reclame

Xenophon

#4 , 21 mei 2015 16:28

Uitermate onwaarschijnlijk. Voor zowel de notaris als de advocaat is het gewoon een dossier, ze zijn daar niet persoonlijk bij betrokken en gaan er zeker niet hun carrière voor op het spel zetten.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Kopers

#5 , 21 mei 2015 17:39

Toch heb ook ik het al meegemaakt.
Ons huis werd geschat Door een notaris aangesteld Door het gerecht.
Ruwbouw gekocht voor 180000 euro.
Volledig afgewerkt met hoogwaardige materialen en in afgewerkte toestand geschat Door notaris op 175000 euro.
Mijn ex wou dit huis overnemen.
Niet akkoord gegaan en t een tegenschatting laten doen en toen geschat op 2300000 euro.
De dag nadat de zaak afgehandeld was begon zus van ex haar eerste werkdag bij inderdaad.. De notaris die een schatting deed van 175000 euro.

Vandebos

#6 , 21 mei 2015 17:41

Het gebeurd. Zoals kopers aanhaalt een tegenschatting laten uitvoeren.

roharro

#7 , 21 mei 2015 17:45

Alnaargelang wie de schatting laat uitvoeren (koper/verkoper) liggen die bedragen soms ver uiteen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Xenophon

#8 , 21 mei 2015 18:17

Ja, weinig zaken waar zo over te debatteren valt dan over de waarde van een woning. Soit, ik kan alleen zeggen dat ik in mijn interacties met notarissen nog nooit partijdigheid bespeurd heb. Hetgeen uiteraard niet wil zeggen dat het niet kan maar ik blijf erbij, het zou idioot zijn voor zo iemand om dergelijke risico's te nemen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

mava105
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 mei 2015 20:01

Daarom best 3 (drie) schattingen laten doen en gemiddelde nemen.
Dat geeft de meest nauwkeurige waarde weer. Kost misschien iets, maar je weet tenminste dat één van de andere experts u niet bedriegt.

Daveke
Topic Starter

#10 , 22 mei 2015 12:04

Dank allen voor de reacties !

feit is dat er een notaris is aangesteld door de rechtbank, en zoals ik begrijp bepaalt deze de waarde en kan er niemand anders deze waarde bepalen ?
en als de waarde bepaald is en die zou te hoog zijn dan gaat de woning de openbare verkoop in?

Terug naar “Echtscheiding”