#12 , 22 mei 2015 11:51
Ik moet erkennen dat ik zelf ook (tot ergernis van mijn echtgenote) ALLERGISCH ben aan huurders die al is het maar één dag te laat betalen. Ben zelf scrupuleus correct in het nakomen van mijn verbintenissen, een huurder die een probleem meldt dat ik dien op te lossen zal geen 3 dagen moeten wachten voor het gebeurd is, ook al dien ik extra te betalen voor een 'dringende' behandeling. Maar ik verwacht dan ook hetzelfde aan de andere kant. Nu, ik selecteer daar ook wat op en leg kandidaten gewoon van tevoren uit hoe ik op dat gebied ineenzit dus degenen die tekenen, zijn op de hoogte van wat gaat gebeuren indien ze hun verplichtingen niet nakomen. 1 week te laat: AS met ingebrekestelling, 2 weken later bij gebrek aan reactie--> vrederechter. Gelukkig nog maar één keer voorgekomen, was een eerste (kortlopend) contract en ik heb mijn geld gekregen voordat de zaak voorkwam, daarna geweigerd contract te vernieuwen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.