slotafrekeing huurappartement waar we plots syndicus moeten

Sabiens1
Topic Starter

Re: slotafrekeing huurappartement waar we plots syndicus moe

#16 , 22 mei 2015 20:59

Het enige wat hier staat in mijn contract is:
art 27 De kosten en lasten welke ten laste van de huurder vallen, zijn deze verbonden aan het gebruik, het genot en de bewoning, en zijn bepaald in bijlage III bij het sociaal huurbesluit
art 28 De huurder betaalt de kosten en lasten, vermeld in art 1.1.1 van bijlage III van het sociaal Huurbesluit, met maandelijkse voorafbetalingen op basis van de totale reële kosten van de meest recente jaarlijkse afrekening. De huurder betaalt de andere kosten en lasten met maandelijkse voorafbetalingen of maandelijkse afbetalingen op basis van de totale reële kosten van de meest recente jaarlijkse afrekening. De wijze van aanrekening van de kosten en lasten worden opgenomen in het intern huurreglement. De verhuurder bezorgt aan de huurder een overzicht van de totale kosten per uitgavenpost en van de voorafbetalingen of afbetalingen. jaarlijks gaat de verhuurder over tot individuele afrekening van de kosten en lasten die via voorafbetalingen zijn uitgevoerd.
In het regelment bijgevoegd aan het contract staat enkel :
*De huurder zal alles doen wat nodig is tot behoud van de goede orde en rust, zowel in de gemeenschappelijke plaatsen als in de woning/appartement: (niets vermeld van syndicus)
* Naast de herstellingswerken vermeld in art 1754 van het Burgerlijk Wetboek zijn de hierna vermelde onderhoud-en herstellingswerken ten laste van de huurder (niets vermeld over een syndicus).
* De huurders zullen tevens (een hele opsomming maar niets vermeld over een syndicus)
* Het is de huurders uitdrukkelijk verboden (een hele opsomming maar niets over een syndicus)
De erfdienstbaarheden, van welke aard ook, die ten laste van het gehuurde goed zijn gevestigd, zijn door de huurders te eerbiedigen.
De huurders zullen geldelijk aansprakelijk gesteld worden voor elke schade en herstelling voortvloeiend uit de niet naleving van de verplichtingen vervat in dit reglement van inwendige orde.
De verhurende maatschappij behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen aan het reglement van inwendige orde, mits kennisgave aan de huurder per gewoon schrijven.
Er werd niets gewijzigd of bekend gemaakt van een syndicus!!
En neen hier gaat het niet om het feit dat ik niet wil of kan betalen maar opkomen voor MIJN RECHTEN! Ik betaal wel niet zomaar een som voor iets dat ik nooit kreeg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sabiens1
Topic Starter

#17 , 22 mei 2015 21:15

ontstoppen afvoer gemeenschappelijke delen, waterverbruik gemeenschappelijke delen, reinigen van gemeenschappelijke delen, onderhoud lift, elektrisch verbruik voor de gemeenschappelijke delen, onderhoud brandbeveiling, factuur telefoonlijn in lift, onderhoud verlichting inkomdeuren en centrale verwarming zijn de kosten die voor ons gebouw vallen en gemeenschappelijk zijn maar de syndicus gaat over 2 gebouwen. Een gebouw van huurders (ik hoorde daar bij) en wij hadden geen syndicus en zijn daar nooit van op de hoogte gesteld indien we er een hadden of kregen. Een tweede gebouw is koopappartementen die hebben een syndicus aangesteld voor hun gebouw maar wij moeten daar nu plots in delen. Er zijn 19 appartement waarvan 6 koopwoningen. Eigenlijk is de syndicus aangesteld door de kopers en spoelen ze de rekening door naar de huurders. Wij staan los van dat gebouw behalve de garage (ondergrondse). maar daar betalen we al apart voor.

Sabiens1
Topic Starter

#18 , 22 mei 2015 21:16

er staat niets vermeld op de kostennota, enkel syndicus en de som gedeeld door de 19 appartementen

Reclame

Sabiens1
Topic Starter

#19 , 22 mei 2015 21:35

de gebouwen worden beheerd door de technische dienst van de huurmaatschappij maar dit is niet de vermelde syndicus!

Sabiens1
Topic Starter

#20 , 22 mei 2015 21:53

ik kreeg als antwoord dat wij die syndicus moeten betalen omdat de kelder gemeenschappelijk is (waar alle meters staan). Maar wat is dat nu weer als antwoord? Dus wij moeten evenveel betalen als de kopers voor die syndicus, waar de kopers beroep op doen en wij niet omdat wij ook in dezelfde kelder lopen (om meterstanden op te meten) dan de kopers????

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#21 , 22 mei 2015 21:58

Syndicus kosten kunnen niet om die reden doorgerekend worden.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#22 , 26 mei 2015 09:23

Syndicus is nergens expliciet vermeld in wat ik hierboven lees. Syndicus is een kost voor de verhuurder tenzij expliciet anders vermeld. Dit is dus niet het geval, dus loon syndicus blijft een kost voor de verhuurder. Bemiddelt de huurdersbond niet in dit soort zaken?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”