maximale bezettingsgraad woning?

ktke
Topic Starter

maximale bezettingsgraad woning?

#1 , 27 mei 2015 11:54

Beste,

Ik verhuur een appartement van 55 - 60 m² met één slaapkamer (en een living, badkamer en keuken) in Antwerpen. Er staat slechts één huurder in het contract, maar deze woont met zijn vriendin en sinds kort een baby in het appartement. Nu stelt hij mij de vraag of een vriend van hem tijdelijk bij hen mag inwonen. Persoonlijk vind ik drie volwassenen en een baby nogal veel voor een één-slaapkamerappartement, maar ik weet niet of ik kan/mag/moet weigeren. Ik wil ook geen problemen krijgen met betrekking tot huisjesmelkerij of zoiets. Zijn er normen voor de maximale bezetting van een appartement? In mijn contract heb ik niet gespecifieerd hoevel mensen in het appartement mogen wonen. Volstaat het om per mail te zeggen dat ik niet akkoord ben om ingedekt te zijn tegen eventuele problemen als hij niet luistert en toch zijn vriend bij hem laat wonen/domiciliëren?

vriendelijke groeten,

KT

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 27 mei 2015 12:04

In een oppervlakte van 55 - 60 m² mogen maximum 4 personen wonen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

ktke
Topic Starter

#3 , 27 mei 2015 12:27

Bedankt Sloeberken.
Waar kan ik deze informatie terugvinden?

Reclame

sloeberken

#4 , 27 mei 2015 12:32

Dit kan je hier vinden.

http://users.telenet.be/depoortvzw/Woni ... 0maart.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#5 , 27 mei 2015 12:41

Aangezien er slechts sprake is van drie woonlokalen (badkamer telt niet als woonlokaal) mogen er slechts drie personen het pand bewonen.

ktke
Topic Starter

#6 , 09 jun 2015 21:35

Bedankt voor jullie antwoorden!

eylis

#7 , 09 jun 2015 22:10

Maar het gaat over "tijdelijk inwonen" dus strikt genomen heb je er niet over te beslissen. De huurder mag gerust een logé bij zich laten verblijven. Het is wel erg netjes van hem dat ie het je vooraf laat weten.

Terug naar “Huren”