Na een uitspraak van het vredegerecht in een huurgeschil moet ik blijkbaar, om het vonnis te laten uitvoeren, het vonnis eerst laten betekenen. Hoe dat in zijn werk gaat, is mij niet duidelijk en als iemand mijn vragen hierover zou kunnen beantwoorden, zou ik dat zeer op prijs stellen.
1) ik lees dat een vonnis door een deurwaarder van het gerechtelijk arrondissement dient betekend te worden in het arrondissement van de verliezende partij. Kan deze opdracht ook aan een deurwaarder van een ander arrondissement (mijn eigen woonplaats) gegeven worden, waarna die dan op zijn beurt een collega van het juiste arrondissement hiervoor aanspreekt.
2) wat kost dat, een vonnis laten betekenen. En als je de opdracht hiervoor via een deurwaarder van een ander arrondissement laat uitvoeren, kost dat dan extra of blijft de prijs hiervoor dezelfde.
3) hoelang duurt dat alvorens een vonnis betekend wordt. Bestaan hiervoor min of max termijnen. Kan je dat afspreken met de deurwaarder alvorens de opdracht te geven.
4) Zijn de tarieven voor dergelijke opdracht overal dezelfde of is dit afhankelijk van het arrondissement waar het vonnis betekend moet worden.