voorwaarden om geseind te staan

maestro2005
Topic Starter

voorwaarden om geseind te staan

#1 , 29 mei 2015 06:33

In 2011 lag er in mijn brievenbus een simpel politienota tot uitnodiging verhoor (evenwel zonder vermelding feiten, nog Salduz categorie)
Door omstandigheden ben ik daar niet kunnen op in gaan door beroepsactiviteit in het buitenland, en ook was de datum reeds verstreken

Nu in april 2015 word ik door de grenscontrole in Zaventem opgepakt en weggevoerd voor feiiten in 2011 ( het gaat over een potlood tekening op een gemene deur in een parkeer garage van een flatgebouw te Gent, klacht ingediend door Raad van medeeigenaars)

mijn vraagstelling had of heeft de politie daarvoor de bevoegheid om iemand daarvoor zomaar op te pakken ( met alle gevolgen vandien, vlucht gemist, nieuwe vlucht moeten boeken dezelde dag kostprijs bijna 4000€)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 29 mei 2015 08:31

Absoluut. Zodra u opgeroepen wordt voor verhoor, en enkele van deze oproepen mist, wordt u automatisch geseind.

LeenW

#3 , 29 mei 2015 09:26

Lijkt mij ook niet meer dan logisch, hoe moet men anders een misdadiger in het buitenland tegenhouden?

Reclame

maestro2005
Topic Starter

#4 , 29 mei 2015 09:51

Lijkt mij ook niet meer dan logisch, hoe moet men anders een misdadiger in het buitenland tegenhouden?

we spreken hier welk degelijk over een uitnodiging tot verhoor, zonder Salduz kwalificatie

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#5 , 29 mei 2015 12:29

De Salduz-regelgeving is in het BS van 5 september 2011 gepubliceerd. Inwerkingtreding:

Art. 10. De Koning bepaalt de datum waarop deze wet of sommige van de erin vervatte bepalingen in werking treden. Deze wet treedt uiterlijk op 1 januari 2012 in werking.

Dus u formeel beroepen op deze wetgeving voor feiten waarvoor u ergens in 2011 opgeroepen werkt lijkt me futiel.

M.I. kon de politie u geldig tegenhouden in Zaventem; u heeft zich niet aangemeld voor verhoor noch een nieuwe afspraak vastgelegd. De schade die werd geleden ontstond uit uw eigen fout en het is bijgevolg niet meer dan logisch dat u er zelf voor opdraait.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 mei 2015 19:01

Ik vrees ervoor

Mogelijk al een veroordeling?
U hebt ook nooit iets van een dagvaarding ontvangen?
Correctioneel of politierechtbank?

maestro2005
Topic Starter

#7 , 30 mei 2015 11:30

Ik vrees ervoor

Mogelijk al een veroordeling?
U hebt ook nooit iets van een dagvaarding ontvangen?
Correctioneel of politierechtbank?

De uitnodiging tot verhoor werd nooit aan mij bezorgd , nog persoonlijk, noch per post, nog op mijn officieel adres die in het buitenland is,
maar de uitnodiging werd gewoon in de bus gestoken van een eigendom van mij die verhuurd is.

In die context denk ik toch dat men hier kort door de bocht is gegaan.

mava105

#8 , 30 mei 2015 12:22

In 2011 lag er in mijn brievenbus een simpel politienota tot uitnodiging verhoor
Je schrijft zelf dat het UW brievenbus was waar de uitnodiging in zat. Hoe kan dat huis dan verhuurd zijn geweest? Waar was je op dat ogenblik gedomicilieerd? Politie gaat dat niet zomaar ergens in een bus steken. Ze zullen op uw OFFICIEEL adres (waar je dus op dat ogenblik gedomicilieerd was) aangebeld hebben. Gezien niemand thuis, hebben ze de uitnodiging gewoon in de bus gestoken, zodat je die s 'avond zou vinden bij thuiskomen.
Ik denk dus dat je zelf verantwoordelijk bent voor de gevolgen.

maestro2005
Topic Starter

#9 , 30 mei 2015 12:39

Per definitie is nog altijd mijn brievenbus want ik ben er eigenaar van( in mijn uitleg heb ik mijn brievenbus te letterlijk genomen)

Maar dit terzijde, Ik ben officeel woonachtig in het buitenland, maar de politie heeft gewoon de uitnodiging zelf in de bus van mijn eigendom komen steken, ik ber er NIET ingeschreven.
De huurder van het appartement heeft mij op de hoogte gebracht van de uitnodiging tot verhoor, nadat hij zelf terug is gekomen van reis.

maestro2005
Topic Starter

#10 , 30 mei 2015 12:44

In 2011 lag er in mijn brievenbus een simpel politienota tot uitnodiging verhoor
Je schrijft zelf dat het UW brievenbus was waar de uitnodiging in zat. Hoe kan dat huis dan verhuurd zijn geweest? Waar was je op dat ogenblik gedomicilieerd? Politie gaat dat niet zomaar ergens in een bus steken. Ze zullen op uw OFFICIEEL adres (waar je dus op dat ogenblik gedomicilieerd was) aangebeld hebben. Gezien niemand thuis, hebben ze de uitnodiging gewoon in de bus gestoken, zodat je die s 'avond zou vinden bij thuiskomen.
Ik denk dus dat je zelf verantwoordelijk bent voor de gevolgen.

En stel dat het zo was, ik kom s' avonds namelijk niet thuis van het werk maar gewoonlijk maar om de 4 & 5 weken, ik werk in de luchtvaart
Er is geen enkel wet die zegt dat je ieder avond thuis moet zijn om je ,,, verantwoordelijkheden te nemen ten overstaan van de maatschappij,,,

Franciscus

#11 , 30 mei 2015 12:48

Hoe kan de politie uw adres in het buitenland kennen?
Zij gaan voort op het rijksregister of op het adres dat in het dossier staat.

maestro2005
Topic Starter

#12 , 30 mei 2015 13:18

wie is allemaal op de hoogte van mijn adres in het buitenland

RVA
DIENST OVERZEESE GEBIEDEN ( ziekenkas van de staat)
BINNENLANDSE ZAKEN
BUITENLANDSE ZAKEN
BELASTINGEN FEDERAAL
BELASTINGEN VLAAMS GEWEST
DIV
STADSBESTUUR GENT
POLITIE , LATEN VASTLEGGEN IN EEN PV (NOTA BENE hetzelfde politiekorps van de uitnodiging)

Wat kan ik nog meer doen?????

EN DAN NOG ZEGGEN DAT HET MIJN VERANTWOORDELIJK IS

maestro2005
Topic Starter

#13 , 30 mei 2015 13:19

nog vergeten

KADASTER

Franciscus

#14 , 30 mei 2015 17:37

Politie werkt in opdracht van het openbaar ministerie (parket) in zulke zaken.
Uitnodiging is mogelijk gestuurd toen u daar nog woonde.
U bent dan wel eigenaar maar toch is het gebruiksrecht van de brievenbus dan van de huurder.
Het of of niet en/of.

U was blijkbaar in België ondertussen maar blijkbaar zonder inschrijving in België.

Als belg bent u niet gecontroleerd bij binnenkomst - niet inwoners worden gecontroleerd bij binnenkomst (nu Schengenlanden).

U hebt dan geluk gehad dat u niet in Italië of zo zat ...

Blijkbaar het RijksRegister (RR) op dat moment nog niet.

Wat er juist gebeurd is kan men met die gegevens moeilijk zeggen.
U zou een klacht kunnen indienen bij het parket (via federale ombudsdienst)

j.demoor

#15 , 31 mei 2015 09:16

”Art.3.De onderzoeksrechter kan een met redenen omkleed bevel tot medebrenging uitvaardigen tegen elke persoon tegen wie ernstige aanwijzingen van schuld aan een misdaad of een wanbedrijf bestaan en die niet reeds te zijner beschikking is gesteld....Art.8.Het bevel tot medebrenging wordt betekend door een agent van de openbare macht, die een afschrift van het bevel aan de betrokkene ter hand stelt en daarvan een akte opmaakt...Art.9.Het bevel tot medebrenging is uitvoerbaar over het gehele grondgebied van het Rijk...” (20 JULI 1990. - Wet betreffende de voorlopige hechtenis).

‘Nu in april 2015 word ik door de grenscontrole in Zaventem opgepakt en weggevoerd voor feiiten in 2011’
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”