#9 , 29 mei 2015 10:59
Had op het late uur de post anders geïnterpreteerd.
- Huurcontract van drie jaar is tenzij met onderlinge toestemming, vonnis of clausule in contract niet opzegbaar. Het dient te worden uitgedaan.
- U heeft blijkbaar met uw verhuurder een onderlinge overeenkomst waarbij zij u laat vertrekken ten koste van 1 maand schadevergoeding. Ik zou niet aarzelen deze te aanvaarden.
- In theorie en zoals Sloeberken aanhaalt zijn er een flink aantal vrederechters die oordelen dat opzeg op het exacte einde van het tweede in feite een opzeg omhelst tijdens het tweede jaar, dus twee maand schadevergoeding.
- Het plaatsen van de waarborg op een geblokkeerde rekening is bij wet verplicht. De sanctie voor het niet naleven ervan is dat de gemiddelde interest dient gebruikt te worden indien de huurder geen protest uit tegen het niet naleven van de wetgeving of dat indien de huurder hiertegen schriftelijk en bewijsbaar (lees fax of aangetekend) heeft geprotesteerd, de wettelijke intrest (is hoger dan de gemiddelde) vanaf de datum van protest dient aangerekend te worden. Hier nu nog tegen protesteren heeft dan ook geen zin.
of in uw geval protesteren tegen het niet plaatsen van de opzeg van de waarborg op een geblokkeerde rekening opweegt tegen de mogelijkheid dat u twee maand schadevergoeding krijgt aangesmeerd zou ik ten zeerste afraden...
Tot slot zou ik ten zeerste afraden de immomakelaar die u de info verschafte mbt het terugkrijgen van de integrale waarborg onder geen enkele omstandigheid nog te gebruiken. Deze heeft minstens duidelijk een aantal ernstige problemen op het gebied van vakkennis een makelaar onwaardig.