koppel uit elkaar

fene
Topic Starter

koppel uit elkaar

#1 , 03 jun 2015 00:17

Heb een vraag in verband met aangekochte goederen. Het zit zo,14 jaar geleden had mijn broer iemand(X) leren kennen,waar hij na een tijdje ook bij X ging wonen,maar hij was daar niet gedomicileerd. Toen heeft hij ook een aantal goederen aangekocht zoals wasmachine,droogkast,tv,en nog het een en andere. Nu heeft X tegen mijn broer gezegd dat ze iemand anders heeft,dus mijn broer wilt daar zo rap mogelijk weg. Een paar dagen geleden,was hij op zoek achter zijn facturen van alles wat hij heeft aangekocht,en vind er niets meer van terug,en denkt dat X ze heeft meegenomen. Dit vind ik verschrikkelijk erg voor mijn broer,niet alleen dat ze iemand anders heeft leren kennen,maar ook nog dat dit al maanden waarschijnlijk aan de gang is,en dan gaat ze ook nog eens alle facturen die op mijn broer zijn naam staat en hard heeft voor gewerkt,nog eens laten verdwijnen zodat hij niets kan meenemen wat van hem is. Daarmee,kan er mij iemand zeggen hoe we dit kunnen oplossen? Kunnen wij kopieen opvragen van al zijn facturen in de winkels waar hij zijn goederen heeft aangekocht? Ook al is dat een ganse tijd geleden?grtjes fene

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 04 jun 2015 10:26

Als het niet cash betaald werd, heb je de rekeninguittreksels misschien nog?

Aangezien hij daar niet gedomicilieerd was, heeft hij anders geen rechten: Als ze er beiden zouden gewoond hebben, zouden de dingen zonder factuur geacht worden van hen beiden te zijn, maar aangezien hij daar nooit gewoond heeft, is alles van haar.
Domicilie zorgt ervoor dat dat je bepaalde rechten en bescherming hebt, maar als je domiciliefraude pleegt ... Tja ...

de reden
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jun 2015 12:43

maar als je domiciliefraude pleegt ... Tja ...
als die domicille kwestie is gebeurd zodat de juffrouw van een hogere uitkering kon blijven genieten, kan daar toch eens geklapt worden met een bezoekje aan bevoegde inspectiediensten als stok achter de deur
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jun 2015 13:04

Dubbels van facturen opvragen in de winkel(s) waar de goederen gekocht zijn, zal hoogst waarschijnlijk wel mogelijk zijn tegen een kleine vergoeding. Dus zeker de winkels eens bezoeken en vragen of dit kan / wat het kost. Als uw broer daarbij ook nog eens rekeninguittreksels kan voorleggen dat die dingen van zijn rekening betaald zijn, heeft hij een sterk dossier voor een vrederechter.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”