Ik heb 17jaar gehuurd, de laatste tijd waren veel herstellingen nodig, welke de verhuurde beloofde maar niet uitvoerde (raamkozijnen rot, binnen regenen enz...)
de verhuurder heeft verschillende woningen en veel huurders hebben geklaagd voor het uitvoeren van herstellingen.
De verhuurder heeft uiteindelijk besloten om 12 van zijn woningen te verkopen, waaronder de woning die ik huur.
De woning werd verkocht in februari 2015, de acte werd getekend 1 april.
Ik vond een andere woning in Maart.
Ik sprak met de verhuurder ivm de herstellingen die nooit uitgevoerd werden enz..
We besloten dat ik op mijn gemak de woning kon verlaten (verhuizen) dat ik maart en april niet hoef te betalen. (aanvankelijk was de bedoeling dat ik de nieuwe eigenaar betaalde vanaf april indien ik nog 6 maand bleef wonen (wettelijk recht om woning te zoeken)
Met de eigenaar had ik een goed gesprek, volgens hem zouden we in schoonheid afsluiten.
Ik verliet de woning 27april in goede staat.
nu voor de waarborg terug te geven trekt de eigenaar de huur van april ervan af!
kan dit zomaar? wij waren overeen gekomen dat ik kon verhuizen tegen eind april (ik kon eigenlijk vroeger weg zijn maar deed dit in stukjes zo ik ondertussen de nieuwe woning kon in orde brengen)
de eigenaar vraagt de huur voor de woning terwijl deze zelfs niet meer van hem is omdat hij deze verkocht sinds 1 april!
hij antwoord niet op mijn communicatie en laat dit afhandelen door het immo kantoor.
maw de huurwaarborg word niet vrijgegeven
wat is hier mogelijk?
alvast bedankt