geld op verkeerde rekening gestort

saskiadg
Topic Starter

geld op verkeerde rekening gestort

#1 , 04 jun 2015 21:28

enkele weken geleden kreeg ik een groot bedrag op mijn rekening en dacht dat dit mijn verlofgeld was.
Blijkwaar niet en was dit een foutieve overschrijving van iemand die niet aan mij bestemd was,
ik had mijn uitreksels nog niet opgehaald dus nog van geen kaad bewust tot eerder deze week de brief in de bus viel van de bank
Nu heb ik ondertussen met het geld enkele rekeningen betaald en heb ik dus die centen niet meer en ik kan ze onmogelijk terugebtalen
Kan ik dit in stukken terugbetalen of hoe gaat dit in zen werk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 jun 2015 21:50

Wanneer krijgt u uw vakantiegeld? Normaal gezien deze maand toch? U zou toch ook ondertussen uw loon/uitkering van juni moeten gekregen hebben (of krijgen)?

saskiadg
Topic Starter

#3 , 04 jun 2015 21:57

Ik heb geinformeerd daarvoor en zou blijkbaar maar een minimum aan vakantiegeld krijgen daar ik vorig jaar maar enkele dagen heb gewerkt
Was daar niet van op de hoogte
En mijn gewoon loon moet ik huur en vaste kosten van betalen, dus onmogelijk om dat volledig door te storten

Reclame

saskiadg
Topic Starter

#4 , 04 jun 2015 22:07

ik ben zeker bereid dat terug te betalen want behoorde niet aan mij toe, maar zou ik dit in stukken kunnen of kan de bank men hele loon afhalen en doorstorten naar die mensen?

Meeboo

#5 , 05 jun 2015 10:44

U hebt met die grote som geld rekeningen betaald tot de som op was.

nu, zonder die som had u deze rekeningen ook te betalen dus had u die met uw huidige loon betaald.

Dat deel zou u toch perfect kunnen betalen nu met uw loon.

tenzij u uitgaven gedaan hebt die u anders niet had kunnen maken

Turaki

#6 , 05 jun 2015 10:49

U kan vragen om dit in delen terug te betalen, maar dit is dan slechts een gunst, men is niet verplicht om dit toe te staan.

saskiadg
Topic Starter

#7 , 05 jun 2015 11:03

Zonder dat geld had ik inderdaad die kosten ook niet kunnen betalen
Betreft een persoonlijke lening waar mijn ex partner al enkele maanden alleen op betaald had en ik hem dus nog een deel verschuldigd was
Ik dacht dus in eerste instantie dat het mijn verlofgeld was vermits ik niet had gekeken van wie de storting kwam
Mijn ex partner heeft nu met de centen die ik hem heb geven die persoonlijke lening Extra aangezuiverd
Dus het geld kan ik niet meer terug vragen

saskiadg
Topic Starter

#8 , 05 jun 2015 11:04

Stel als ze niet toestaan in delen te betalen en ik heb de centen ook niet
Wat gebeurd er dan?

Meeboo

#9 , 05 jun 2015 11:08

loonbeslag

denlowie
Juridisch actief: Nee

#10 , 05 jun 2015 11:08

Stel als ze niet toestaan in delen te betalen en ik heb de centen ook niet
Wat gebeurd er dan?
Ze gaan dit proberen te vorderen via een deurwaarder, maar zo een vaart zal het wel niet gaan, je heeft toch ook niet gevraagd om je dit geld te storten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

saskiadg
Topic Starter

#11 , 05 jun 2015 11:10

Hoeveel loonbeslag mogen ze dan doen?
Want ik ben maar gewone arbeider

saskiadg
Topic Starter

#12 , 05 jun 2015 11:13

En een deurwaarder zal dit waarschijnlijk laten voorkomen als ik niet betaal?
Als ik het niet heb en in stukken wil betalen kan die toch niet anders dan akkoord gaan?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#13 , 05 jun 2015 11:15

Hoeveel loonbeslag mogen ze dan doen?
Want ik ben maar gewone arbeider

Het probleem is dat dit voor u zeer veel kosten met zich mee zal brengen, als arbeider zal je hoogstens nog een +/- 1100€ over hebben, dit is ongeveer hoor voor het juiste cijfer zou ik het moeten opzoeken.
Als ik het niet heb en in stukken wil betalen kan die toch niet anders dan akkoord gaan?

dan leg hij doodgewoon beslag op je goederen en dan ben je nog verder van huis, zeer veel kosten en niks van opbrengst en de schuld blijft staan voor loon beslag.
Laatst gewijzigd door denlowie op 05 jun 2015 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Turaki

#14 , 05 jun 2015 11:18

Loonbeslag zal nog niet meteen aan de orde. Eerst zal men u aanmanen om dit terug te betalen (wat u niet kan), daarna pas gaat men dit voor de rechtbank trekken, en aangezien het gaat om een vergissing gaat, zal de rechter meer dan waarschijnlijk akkoord gaan met een afbetalingsplan.

saskiadg
Topic Starter

#15 , 05 jun 2015 11:36

Heb hier per slot van rekening ook niet om gevraagd en kijk zelden of nooit mijn uittreksels na dus had het maar pas door toen de bank mij contacteerde
Beslag op inboedel dan?
Maar zij hebben toch een foutieve betaling gedaan
Is mijn fout toch niet
Missccien kan de bank hun terug betalen en met mij een lening regelen?
Of bestaat dat niet?

Terug naar “Bank & Beurs”