waarom doe je het dan niet?Mijn echtgenoot is sinds 21/11/2014 bij zijn vriendin gedomicilieerd. Bij zijn vertrek hebben we een tijdelijke (tot 21/01/2015) overeenkomst opgesteld en beiden ondertekend waarin een aantal zaken geregeld werden o.a. onderhoudsgeld voor de kinderen (3 tieners) € 600,00 per maand. Sinds 1 februari betaalt hij nog 500,00 per maand. De kinderen zijn 13 nachten bij mij en 1 nacht bij hem.
We zijn de roerende goederen en de spaargelden aan het verdelen. Hij laat de feitelijke uitvoering van deze verdeling aan mij over. Dit verloopt 'goed', alhoewel soms met weerhaken.
Er is een dispuut over de terugbetaling van de belastingen inkomsten 2013 (door de fiscus op mijn rekening gestort). Omdat ik zijn deel niet snel genoeg aan hem doorgestort heb betaalt hij geen alimentatie meer. Ik betwist niet dat ik hem de helft zal uitbetalen.
Misschien zou ik dit beter gewoon doen.waarom doe je het dan niet?
Is het niet zo dat je -overeenkomst of niet- beide ouders wettelijk verplicht zijn om te betalen voor de kosten van de kinderen?Op dit moment is imho enkel Arwen in de fout, zolang ze geen enkele eis stelt tot het verkrijgen van alimentatiegeld.
Ook een goede tipOok in je AS over alimentatie niet over die belastingen spreken. Deze hangen niet samen, dus maak er zélf ook geen samenhangsel van.
klopt, maar hij zou kunnen argumenteren dat het niet-terug(laten)betalen van de belastingen een manier is om bij te dragen aan het levensonderhoud, zonder vastgelegde alimentatie zijn er namelijk geen vormvereisten.True, maar ook weer niet.
Ookal is er geen overeenkomst meer met een duidelijk bedrag in, er is nog altijd wél de verplichting om bij te dragen aan het levensonderhoud van je kinderen.
Dat niet doen, is strafbaar.
Ik zal eens iets voorbereiden anders geformuleerdIk zou minder met 'ik' spreken.
Ik heb al verschillende simulaties gemaakt met het programma Onderhoudsgeldcalculator van de Gezinsbond.Over het berekenen: veel hangt af van WAT je van die alimentatie allemaal moet betalen, ik neem aan dat jij bv ook de kleren betaalt.
Met zo'n dingen houdt die calculator geen rekening (of 't moet veranderd zijn). Heb je zelf al eens geprobeerd alles in te vullen?
@JPVklopt, maar hij zou kunnen argumenteren dat het niet-terug(laten)betalen van de belastingen een manier is om bij te dragen aan het levensonderhoud, zonder vastgelegde alimentatie zijn er namelijk geen vormvereisten.True, maar ook weer niet.
Ookal is er geen overeenkomst meer met een duidelijk bedrag in, er is nog altijd wél de verplichting om bij te dragen aan het levensonderhoud van je kinderen.
Dat niet doen, is strafbaar.
(voor de rest volg ik je ook hoor)
Zal ik doen. Alvast bedankt.pm me eens de codes van de aanslag 2014 inkomsten 2013. Dan kan ik narekenen wat de teruggave dient te zijn indien u niet akkoord gaat met de helft. Dan kunnen we kijken of het wel onwettelijk zou zijn.