wat te doen

ki-il
Topic Starter

wat te doen

#1 , 08 jun 2015 14:39

ik ben sinds 15 jaar gescheiden met mijn ex man uit dat huwelijk hebben we 2 kinderen ondertussen 16 en 17 jaar nu loopt het de laatste jaren vooral maanden redelijk fout. in 2000 zijn we gescheiden in nederland daar is het onderhoudsgeld vastgesteld op 150€ per kind met de indexering ging dit telkens omhoog maar nu wonen we na onze scheiding alle 2 terug in belgie en zijn allebeiden opnieuw getrouwd .
nooit heeft hij voor iets extra bijgelegd bij de kinderen in nl is dit namelijk niet verplicht vb onze oudsten draagt een bril en lenzen onze dochter deed revalidatiecentrum en logopedie dus alles wat altijd voor ons ook. ik het kindergeld dat trouwens komt via mijn huidige man. nu gaat onze zoon volgen jaar en redelijk grote reis maken met school en had ik aan hem gevraagd of hij het toch niet eens zag zitten om de helft (200€) bij te leggen nu kreeg ik en mijn zoon een sms terug van dat het tijd werd dat hij voor zijn pleziertjes zelf maar ging gaan werken ,deze jongen werkt elke vakantie en als hij kan gaat hij ook nog babysitten dus volgens mij doet hij zijn best wel .
onze dochter die wilt al bijna 2 jaar niet gaan reden hiervoor is de stiefmoeder,
nu door de vraag om bij te leggen voor de reis is de stiefmoeder tegen onze kinderen leugens beginnen vertellen(wat ze hiervoor ook soms al durfde te doen maar niet zo erg als nu) over in de tijd toen wij nog samen waren dat zun zogezegd nog schulden af moesten bet. enz er is daar dus niks van waar .
ze verteld dit telkens aan de kinderen als hun pa er niet bij is , nu onze oudste hierdoor wel redelijk aan gedaan en zijne kluts wat van kwijt want nu gelooft hun pa hun ook niet meer hij komt zelfs niet op voor zijn kinderen ze hebben hem hierover gebeld en zijn antw was tja was er niet bij he en ik weet niet wat er van klopt resultaat nu is dus dat ze niet willen meer willen gaan vooral de dochter 16 jaar niet en de zoon 17 wilt enkel nog met hem alleen praten nu weet ik niet goed wat ik hiermee moet doen. ook gaat volgend jaar onze zoon naar de unief en wilt hij hiervoor niet verdere alimentatie voor betalen kan dit ?kan er iemand mij meer info geven of doorsturen waar ik om info kan gaan liefste eerst gratis want wil niet zomaar iets op poten gaan zetten
Laatst gewijzigd door ki-il op 08 jun 2015 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ki-il
Topic Starter

#2 , 08 jun 2015 14:40

ook heeft hij bij zijn huidige vrouw 1 kind van zichzelf en 1 kind dat hij op zijn naam heeft genomen en onze kinderen krijgen altijd de schuld door die kinderen en die kinderen komen altijd op de eerste plaats

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 08 jun 2015 14:58

ki-il, zou het mogelijk zijn om je tekst eens te herlezen? Tip: lees de tekst die je schreef zelf en zorg ervoor dat je elke zin (= reeks tekst gescheiden door een leesteken) in 1 adem kan voorlezen.

Zinnen zoals "maar ze verteld dit telkens als hun pa er niet bij is nu onze oudste hierdoor wel redelijk aan gedaan en zijne kluts wat van kwijt want nu gelooft hun pa hun ook niet meer hij komt zelfs niet op voor zijn kinderen ze hebben hem hierover gebeld en zijn antw was tja was er niet bij he weet niet wat er van klopt resultaat nu is dus dat ze niet willen gaan naar althans de dochter van 16 niet en de zoon 17 wilt enkel nog met hem alleen praten nu weet ik niet goed wat ik hiermee moet doenL." maken je verhaal onverstaanbaar

Reclame

ki-il
Topic Starter

#4 , 08 jun 2015 15:07

hopelijk is het nu iets duidelijker

ki-il
Topic Starter

#5 , 08 jun 2015 15:26

ik wil dus eigenlijk weten wat zijn plichten zijn moet hij voor de reis bijleggen of niet ?
zijn de kinderen op deze manier nog verlicht om te gaan?
hoe zit het als de kinderen verder gaan studeren met de alimentatie

duma

#6 , 09 jun 2015 08:40

ik wil dus eigenlijk weten wat zijn plichten zijn moet hij voor de reis bijleggen of niet ?
Gezien dit geen verplichte schoolreis is: neen
zijn de kinderen op deze manier nog verlicht om te gaan?
Ja. De kinderen blijven de (opgelegde) verblijfsregeling volgen tot ze 18 zijn. Het al dan niet krijgen van alimentatie/kosten is géén reden om deze te wijzigen.
hoe zit het als de kinderen verder gaan studeren met de alimentatie
In België geldt er een onderhoudsplicht voor de kinderen die verder gaat dan hun meerderjarigheid.
Simpel gesteld dus: ja.

Vraag: Wat staat er dan in jullie vonnis/EOT over de kosten?

Terug naar “Echtscheiding”